אלוף משנה במיל' חזי נחמה, ממובילי פורום מפקדים ולוחמים במילואים שיזמו תכנית לטיפול בצפון רצועת עזה, שוחח היום (ראשון) עם אראל סג"ל ברדיו 103fm והסביר מדוע הוא חושב שהכרעת החמאס מתעכבת ומה צריך לקרות בשטח כדי לשנות את פני הדברים. 

בפתח דבריו אמר: "הבעיה המרכזית שמטרידה אותנו היא שאנחנו אחרי 11 חודשי לחימה והכרעת חמאס לא נראית באופן. בפועל הוא ממשיך להשתקם כל הזמן. אנחנו מאוד מרוצים מהפגיעה בחמאס, אך כשהוא שולט באספקה ההומניטרית ומקבל מאות משאית בחינם ומוכר אותן בכסף מלא לחמולות השונות, הוא גם מממן את עצמו ואת הפעילים שלו וגם בעמדת כוח לגייס עוד מחבלים. לכן הכותרות שיוצאות הן שגדודי חמאס משוקמים". 

"הרמטכ"ל עושה מרד גלוי - במדינה מתוקנת הוא היה נעצר ונחקר"  
המטרה - להגביר את הלחץ על נתניהו: הנשק הסודי של חמאס נחשף

לוחמי חמאס במנהרות (צילום: צילום מסך)
לוחמי חמאס במנהרות (צילום: צילום מסך)

נחמה הוסיף: "צה"ל לא היה בעיר עזה וסביבותיה כבר חצי שנה. אנשים נשארו שם מההתחלה, בתוכם אלפי מחבלים, וחמאס משתקם. כשניכנס לסבב הבא בעיר עזה נפגוש אויב משוקם. אנחנו יכולים לחלק סיוע הומניטרי לאחר חיסול חמאס. צריך לרוקן את צפון הרצועה מאוכלוסייה תמימה, אסור לחלק סיוע הומניטרי לארגוני טרור. ברגע שפיניתי את האוכלוסייה, אני לא מחלק סיוע הומניטרי". 

בעניין השבת החטופים אמר נחמה: "אני חושב שאני מדבר על השבת החטופים. הסיבה שסינוואר מנובמבר לא מניע את עצמו לעבר עסקה נוספת באופן רציני היא כי אין לחץ אמיתי עליו. הוא מוקף באוכל ומזון ושולט בשטח, אנחנו צריכים לשנות את זה מהיסוד. אנחנו צריכים לקחת את צפון העיר עזה ולעשות כאן מודל לחיקוי לאיך אנחנו הולכים להתנהל בכל השטח". 

סינוואר (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)
סינוואר (צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90)

"חיסולים זה דבר יפה מאוד, צריך להמשיך עם זה בכל הכוח. כדי לנצח במלחמה צריך להיכנס למסילה שיטתית, סדורה. צריך לשים את הידיים על הגרוגרת של סינוואר ולקחת ממנו את הנכסים שלו, הוא היום בריון עם שכונה, הוא צריך להיות בריון בלי שכונה", הוסיף. 

בעניין אופן שחרור החטופים טען "לגבי החטופים, יש לנו 101 חטופים, כל השיח על פילדלפי על פעימה ראשונה יכול ליצור מצב שאנחנו מפקירים את החטופים. חלקם יוברחו לאיראן וחלקם תמיד ימשיכו להגן על סינוואר. הרג אנשים והרס מבנים אלה לא הנכסים החיוניים לסינוואר. אני מוכן לכל עסקה שתוציא את כל החטופים בפעם אחת".

על הפיגוע במחסום אלנבי שאירע הבוקר אמר נחמה: "עוד אחד מהאתגרים שמדינת ישראל מתמודדת איתם, הרבה גזרות, הרבה מורכבות, בגלל זה צריך לנקוט בגישה של הכרעה, שהמלחמה לא תימשך הרבה זמן". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm