לשכת ראש הממשלה הצהירה הלילה (בין ראשון לשני) בתגובה לדיווחים על החשש מעלייה להר הבית:  "ראש הממשלה נתניהו הצהיר הערב בפתח ישיבת הקבינט כי בנושא הר הבית אין ולא יהיה שינוי בסטטוס קוו. ראש הממשלה חזר על הנחייתו ששרי הממשלה לא יעלו להר הבית ללא אישור מוקדם שלו באמצעות מזכירו הצבאי".

זאת לאח שדווח כי הסמיכות לחגים מהווה לאורך שנים נקודת רתיחה רגישה ולא בכדי, במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים במיוחד נוכח תקופת המלחמה - אירוע, שמעצים לכשלעצמו את הרגישות, בנוסף על גל ההתראות הבלתי פוסק לפיגועים. בתוך כל סיר הלחץ הזה, סבור גורם ביטחוני בכיר כי העלייה להר הבית בתקופה זאת - יש בה כדי להסלים את המצב ולגרום לערביי ישראל לחזור אל ימי שומר חומות 2.

"הכל היה מתואם": נתניהו זעם על העלייה להר הבית - כעת האמת נחשפת | האזינו

בשיחה עם "מעריב", אומר אותו גורם: "חגים מהווים תמיד נקודות זמן רגישות וההר ידוע כזרז משמעותי ונקודת חיבור זירות, מאז שומר חומות ביתר שאת. מופעי הפרת סטטוס קוו הם אירועים שבקלות יכולים להתפרש כ'אצבע בעין' ולהכניס את ערבי ישראל לתוך סיר הלחץ הזה".

אותו גורם מציין, כי נכון להיום, אין משהו מיוחד או מיידי, אולם בהחלט שווה וראוי לפקוח עין ולא לגרום להסלמה מיותרת שעלולה להבעיר את אזור יהודה ושומרון, אבל גם ובעיקר את הערים המעורבות וערביי ישראל.

במשטרה, לעומת זאת, סבורים כי נכון להיום התקופה רגועה וכמו במשך העשורים האחרונים - תמיד עולות טענות לחשש להסלמה והתעוררות מצד ערביי ישראל, אבל עד היום, האירועים היו בשליטה, למעט היממה הראשונה של מבצע שומר חומות. "אין צורך בהתעסקות מיותרת בנושא".