דיווח בסוריה: במדינה דיווחו אתמול בלילה (בין ראשון לשני) על שלוש תקיפות חריגות בהיקפן שכוונו לעבר מיליציות ומשמרות המהפכה בסוריה, וביניהן הותקפה שלוחה של המכון למחקרים מדעיים באזור מיסיאף שבחמה. מצפה הכוכבים הסורי אמר ל"סקיי ניוז ערביה" כי מרכז המחקר שככל הנראה הותקף מאויש על ידי מומחים של משמרות המהפכה. בסוכנויות הידיעות הסורית "סאנא" דווח על כ-7 הרוגים וכ-19 פצועים, חלקם במצב אנוש.

תקיפה בסוריה. דיווחים על כ-15 יעדים שהותקפו (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בסוריה. דיווחים על כ-15 יעדים שהותקפו (צילום: רשתות ערביות)

בכלי התקשורת הסורים דיווחו על כ-15 תקיפות בשלושה סבבים שכוונו לחמישה אתרי מיליציות איראניות באזור הכפרי של חמה. בטלוויזיה הסורית אמרו כי מדובר בגל התקיפות הנרחב ביותר מזה תקופה ארוכה. בטרטוס, שם נמצא בסיס רוסי, חומס ודמשק, נשמעו הדי פיצוצים שמקורם כנראה מהפעלת מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה.

אחד הכבישים הראשיים בישראל: איראן סימנה את היעד הבא לתקיפה

לטענתם, מאחורי התקיפות עומדת ישראל. ברשתות דווח מפי מקורות סוריים המזוהים עם משטר אסד, שמערך הנ"מ הסורי הופעל לעבר "יעדים עוינים" בעיר חמה במרכז סוריה והתקיפה כוונה לאזור מיסיאף בפרברי חמה. נזכיר כי השלוחה שהוקתפה, כבר נתקפה בעבר.

הרס בסוריה לאחר גל התקיפות (צילום: רשתות ערביות)
הרס בסוריה לאחר גל התקיפות (צילום: רשתות ערביות)

עוד עדכנו כי טילי יירוט סוריים נפלו על כמה בתים באזור הכפרי של חמה, ושריפה גדולה באזור האר עבאס באזור הכפרי של חמה. כמו כן, מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלמי אמר מוקדם יותר הערב: "הסיוט של התגובה האיראנית מרעיד יום וליל את האויב שאת סופו אנו מתחילים לראות".