״מרגע שיינתן האור הירוק מהדרג המדיני, לצה״ל ידרשו דקות כדי להוציא את הפעולה בלבנון״, כך אומר גורם בצה״ל ל"מעריב". בפיקוד הצפון ממתינים לאור הירוק מהדרג המדיני לפעול בלבנון, ובצה״ל ממשיכים לעדכן את תוכניות התקיפה. כמו כן, בצבא ביצעו כמה מהלכים כך שבעת קבלת הפקודה לפעול, זמן המעבר ללחימה בעצימות גבוהה יהיה קצר במיוחד.

בפיקוד הצפון הופתעו לטובה ב7 באוקטובר כאשר כוחות המילואים הגיעו מייד ליחידות מחסני החירום, יצאו בתוך שעות ונפרסו בשטחי הלחימה האופרטיביים. בחודשים האחרונים ביצעו בפיקוד צפון ובאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה מהפך בכל יחידות מחסני החירום של היחידות הלוחמות והיחידות תומכי הלחימה הקדמיות.

חייבים, אך לא מוכנים: התנאים שיאפשרו לישראל לצאת לפעולה רחבה בלבנון | אבי אשכנזי

הרצי הלוי בפיקוד צפון - מטרתנו להשיב את תושבי הצפון הביתה (צילום :דובר צה"ל)

מחסני החירום (הימח״ים) סודרו כך שכל ציוד לחימה כולל הנשק ופק״ל האישי הכולל את האפוד המחסניות המלאות בכדורים, הציוד הייעודי האישי מונח בתא שמור לכל לוחם. כל כלי הלחימה כבר מזוודים ומתוגברים.  כל יחידה יודעת את מיקום הפריסה ליציאה להתקפה ומה ציר התנועה שעליהם לנוע מהימ״ח ועד לשטח היציאה להתקפה.

בצה״ל תרגלו את זמן ההגעה של כלל היחידות מרגע הכניסה לימי ועד היציאה והממוצע הזמנים עמד על מספר דקות בלבד. בצה״ל אומרים כי גיוס המילואים המהיר מאפשר לצה״ל מוכנות מהירה על בסיס יכולות חיל האוויר, חיל הים וסדרי הכוחות הרבים הנמצאים כעת בצפון.

סיכול ממוקד בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
סיכול ממוקד בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

עוד אומרים כי במקביל פיקוד צפון וחיל האוויר פועלים לשחוק את יכולות הלחימה של חיזבאללה, עם יותר חיסולים וצייד של משגרים. על פי נתוני צה״ל בחודש אוגוסט הוא החודש עם מספר ה מחוסלים הגבוהה ביותר ע״י צה״ל בלבנון בתקופה האחרונה. באוגוסט - 53 (בתוכו שבוע אחד עם לפחות 20 מחוסלים), יולי - 33, יוני - 35, מאי - 45, אפריל - 32.

רק בשבוע האחרון ביצע חיל האוויר יותר ממאה תקיפות. בצה״ל פיתחו מודל תקיפה של משגרים. כאשר בימים האחרונים הושמדו עשרות רבות משגרים של חיזבאללה בלבנון. רק ביממה האחרונה הושמדו מספר גדול של משגרים כולל כאלה שביצעו ירי בלילה על קריית שמונה וכן כמה משגרים שהיו אמורים לבצע שיגור מיידי לעבר ישראל.