אזעקות רבות נשמעו הבוקר (שני) במטולה בתל חי ובקרית שמונה, פעם נוספת בזמן ההסעות של תלמידי בית הספר. כזכור, בצה"ל למדו את מסלולי הנסיעה של כלל הסעות התלמידים בצפון ואת שעות תנועת האוטובוסים והכניסו את המסלולים למערכת "כיפת ברזל", כך שבעת ירי היא אמורה לבצע יירוט.

צה"ל מוכן למבצע בלבנון: "ייקח דקות ספורות מרגע האור הירוק"
דיווחים בסוריה: מרכז מחקר של משמרות המהפכה הותקף, שבעה נהרגו

עיריית קריית שמונה הודיעה לתושבים: "עקב חשש לירי טילים, תושבי קריית שמונה השוהים בעיר, מתבקשים להיכנס למקלטים ולמרחבים המוגנים. אם לא מתקבלת הודעה אחרת, ניתן לצאת מהמרחב המוגן לאחר 10 דקות, אלא אם מתקבלת התרעה או הנחיה נוספת". 

פגיעה ישירה בנהריה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
פגיעה ישירה בנהריה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

מספר שעות לאחר מכן, גל אזעקות נוסף נשמע ברחבי הגליל המערבי. בנהריה אירעה פגיעה ישירה בבניין מגורים בעיר, ללא נפגעים. כזכור בנהריה הלימודים כרגיל, הילדים במסגרות על אף חששות ההורים ואיומים בשביתה עוד לפני פתיחת שנת הלימודים.

כטב"מ בנהריה (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

משטרת ישראל הודיעה: "המשטרה מטפלת כעת בזירת נפילה של פריט אמל"ח בנהריה. מדיווח ראשוני עולה כי זירת הנפילה הינה בבית מגורים ללא דיווח על נפגעים בשלב זה. שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז חוף מבודדים כעת את זירת הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור".

עיריית נהריה פרסמה: "בדקות האחרונות נשמעו מספר אזעקות בעיר בחשד לחדירת כלי טייס למרחב. ‏מצה״ל נמסר כי האירוע עדיין מתרחש. אנו מבקשים מכם להישאר סמוך למרחבים מוגנים עד לקבלת הנחיה אחרת בנושא. ‏למען ביטחונכם ובטחון ילדכם, אנו מבקשים להימנע מהגעה למוסדות החינוך, הילדים מוגנים יחד עם אנשי הצוות".

גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי: ״מדינת ישראל במלחמה כבר למעלה מ-11 חודשים. ממשלת ישראל חייבת להורות לצה"ל לטפל בבעיה. כטב״ם אחד בתל אביב - וכל המזרח התיכון רעד, ואנו כאן כבר 11 חודשים תחת אש כבדה. הגיע זמן לשים סוף לאירוע. חייבים להרחיק את חזיבאללה מהגדר, חיי תושבי הצפון אינם הפקר ואינם זולים מכל תושב אחר״.