המלחמה נכנסה ליומה ה-339, ואלוף (במיל') יעקב עמידרור, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר ועמית במכון ירושלים לאסטרטגיה, התייחס הבוקר (שני) למצב הנוכחי ולמהלכים העתידיים בראיון ב-103FM.

עמידרור הדגיש את הצורך לצמצם את איום חמאס על מדינת ישראל כך שיתקיים כאיום מינורי בלבד. "השלב האינטנסיבי של הלחימה מאחורינו, ועכשיו עלינו להבטיח שחמאס לא יבנה את עצמו מחדש כאיום גדול. צה"ל צריך לשמור על גמישות מבצעית, ולהיות מסוגל לפעול בהתאם לצרכים בשטח".

לגבי הביקורת על הכישלון ב-7 באוקטובר, עמידרור ציין: "אין קשר ישיר בין הכישלון באותו יום למה שצה"ל עושה עכשיו. רוב הקצינים והלוחמים בעזה כיום לא אחראים לכישלון מה-7 באוקטובר. מדובר בשתי חזיתות שונות לחלוטין".

בנוגע לגזרות השונות, הוא הדגיש כי ביהודה ושומרון יש צורך במאמץ ממושך לפגוע בתשתיות שנבנו, אולם היכולות של הפלסטינים אינן מאיימות בצורה קריטית על ישראל. בצפון, האיום מחיזבאללה משמעותי יותר. "אם חיזבאללה יפתח במתקפה, ערים כמו תל אביב, ירושלים וחיפה יהיו תחת אש כבדה, דבר שעשוי לגרום לנפגעים רבים בעורף".

עמידרור התייחס גם לפינוי התושבים, ואמר כי זה אינו מעיד על תבוסת ציונות. "ההחלטה לפנות את האזרחים היא שיקול של הגנה עליהם ולוודא שהפעולה בעזה תושלם לפני קבלת החלטות על פעולות נוספות בלבנון".

לבסוף, הוא ציין את הצורך להיערך למלחמה עם חיזבאללה בלבנון בהקדם. "המצב הבסיסי מעבר לגבולנו מחמיר, עם בניית כוח על ידי איראן. לא נקטנו בפעולות משמעותיות כדי להתמודד עם האיום, והיה עלינו להתחיל לפעול נגד חיזבאללה הרבה לפני 7 באוקטובר".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm