השלטונות בטהרן ממשיכים להתריע על תגובה קשה ונרחבת בעקבות חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, ב-31 ביולי האחרון - כך דווח היום (שני) באל-ערביה.

המפקד העליון של משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין סלמי, ציין כי "הסיוט של התגובה האיראנית הבלתי נמנעת מטלטל את ישראל יומם וליל". סלמי הוסיף כי מנהיגי ישראל נמצאים במצב של חוסר שווי משקל ומתוחים לקראת התגובה האיראנית, שתהיה "כואבת ושונה ממה שציפיתם".

הלילה בו סוריה רעדה: הרוגים ופצועים בגל תקיפות עוצמתי וחסר תקדים
מומחה בטחוני מזהיר: הפעילות האיראנית בירדן עלולה לייצר זירה חדשה

המשטר האיראני הדגיש כי תגובת הנקמה תהיה מדויקת ומחושבת, אך לא ציין את המועד או שיטת הביצוע. עם זאת, גורמים אמריקאים הציעו כי טהרן עשויה לדחות את התגובה כדי לאפשר למתווכים בינלאומיים כמו מצרים, קטאר וארה"ב להמשיך בניהול משא ומתן להפסקת אש ברצועת עזה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אף הציע שהשגת שביתת נשק ברצועת עזה תוביל לדחיית מתקפה איראנית. גורמים אמריקאים אישרו גם כי ארצות הברית הזהירה את איראן מפני שיגור מתקפת טילים גדולה נגד ישראל, בשל ההשלכות האפשריות והסיכון לחיזוק המתיחות באזור.

המתיחות באזור הגיעה לשיא בעקבות חיסולו של הנייה, במיוחד לאחר הריגתו של מנהיג חיזבאללה הבכיר, פואד שוכר, מספר שעות לפני כן. ישראל ואיראן גויסו צבאית, מה שמעיד על התעצמות הסיכון והחמרת המתיחות בין הצדדים.