לפי דיווחים מכלי תקשורת סוריים, הלילה (בין ראשון לשני) ביצעו מטוסי קרב סדרת תקיפות חריגה ברחבי סוריה. התקיפות גרמו לנזקים כבדים למתקן בשם "מכון מחקר מדעי", שהפך למרכז לייצור טילים מדויקים. המתקן שוכן באזור מסיאף.

מנהל מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, רמי עבד אל-רחמן, התייחס לתקיפה בתקשורת הסעודית וחשף פרטים חדשים. לדבריו, התקיפות כללו ארבעה סבבים של הפצצות ולא שלושה כפי שדווח קודם לכן. סבב רביעי התרחש לאחר שלושת הסבבים הראשונים וכוון כנגד מספר אזורים במסיאף, כולל המרכז למחקר מדעי. בנוסף, הותקפה מטרה על החוף של בניאס ובים מול העיר. יש גם מידע על תקיפה של כטב"ם שכוונה לתקיפת אתר מסוים, אוניה, או תקיפה במים הטריטוריאליים של סוריה.

לגבי ההרוגים, עד כה דווח על 16 קורבנות, מתוכם ארבעה אזרחים סורים. בין ההרוגים נמצאים גם שלושה אנשי צבא סורים. לגבי יתר ההרוגים, עדיין לא ברור אם הם איראנים או אנשי חזבאללה לבנון. בנוסף, דווח על יותר מ-30 פצועים בתקריות הנרחבות. 

נסראללה (צילום: צילום מסך)
נסראללה (צילום: צילום מסך)

ההתקפה הנוכחית תוארה כהתקפה הנרחבת, הקטלנית וההרסנית ביותר מצד ישראל נגד המרכז למחקר מדעי. המרכז אחראי לפיתוח טילים מדויקים לטווח בינוני וכטב"מים המשמשים את חזבאללה ואחרים. מדובר בהתקפה ההרסנית ביותר בסוריה לפחות בשנתיים האחרונות. בהתייחס לאתרים נוספים שהותקפו, יש לציין כי התקיפות כללו גם אזורים במערב סוריה, כמו בניאס וטרטוס. במקביל, נורו טילי יירוט על בתים בטרטוס, והיה ירי נרחב של הגנה אווירית מדמשק ועד לפרברי חומס בניסיון לסכל את התקיפות הישראליות.

אל רחמן ציין כי ההתקפות הישראליות פגעו משמעותית ביכולות הצבאיות של חזבאללה בסוריה. בעקבות התקיפות, חזבאללה נתון בשיתוק מוחלט ביחס להעברת נשק מסוריה ללבנון. ההתקפות הישראליות האחרונות מהוות את אחת ההתקפות הנרחבות ביותר שידעו סוריה בשנים האחרונות, עם פגיעות כבדות במרכזי פיתוח נשק והשפעה משמעותית על יכולות הצבאיות של חזבאללה.

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה