לאחר הפגיעה היום (שני) בבניין בנהריה, ישראל עשויה להגיב בעוצמה בלבנון. בשעות האחרונות שיגר חיזבאללה 15 טילים ושני כטב"מים לאזור הגליל. אחד הכטב"מים פגע פגיעה ישירה בבניין מגורים בנהריה. חיזבאללה מיהר להוציא הודעה כי הכטב"מים כוונו לבסיס שרגא בגליל המערבי.

בצה"ל אומרים כי נסראללה מתוסכל לאור התוצאות שרושם החיזבאללה: ״הוא טען שכיוון לבסיס ברמת הגולן והטיל שירה פגע במגרש הכדורגל במג'דל שמס. הוא טען כי ירה לבסיס במרכז הגולן ופגע בבתים בקצרין. עכשיו הוא טוען כי ירה לבסיס שרגא והוא פגע בבניין בנהריה".

המכון לטילים מדויקים? כעת מתברר שמטרה דרמטית יותר הותקפה בסוריה

פגיעה ישירה בנהריה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
פגיעה ישירה בנהריה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

עוד אומרים בכירים בצה"ל: "זה מלמד כי הוא לא שולט על המערכים שלו. יש לו בעיה קשה בהורדת פקודות לביצוע. יש לו בעיה עם הפיקוד והשליטה. הצלחנו לפגוע לו בכל דרגי הפיקוד, בכל המערכים המקצועיים של הארגון. האיש הכי קרוב שהיה לצידו חוסל על ידינו. אין לו אפילו מישהו רציני להתייעץ איתו״.

בישראל לא לוקחים אחריות על התקיפה המשמעותית הלילה בשבעה אתרים בסוריה. ההערכה כי בתקיפה נפגעו מכון המחקר המדעי לצד פעילים ממשמרות המהפכה או מהמליציות המסונפות לאיראן ולחיזבאללה. נסראללה מבין שהוא יתקשה להוציא פעולת ענישה על התקיפה. עכשיו הוא והארגון שלו צריכים לרדת למדרון אחורי אחרי הפגיעה בעיר נהריה. הוא מתקשה להסביר כיצד הוא יורה לבניין מגורים בעיר שוקקת חיים ועוד בעזרת כטב״מ המופעל על ידי טייס שיושב בקרון שליטה.

הדירה שנפגעה מכטב"ם בנהריה (צילום: רשתות חברתיות)
צה״ל מצידו ממשיך לתקוף באופן ממוקד משגרים בלבנון ובעלי תפקידים בחיזבאללה במטרה לשחוק את היכולות ההתקפיות והמבצעיות של הארגון. בישראל מזהים את התסכול של נסראללה וצמרת הארגון. השאלה כמה אורך נשימה יש לחיזבאללה להמשיך ולספוג בטרם ישנה את משוואת מלחמת ההתשה בצפון. שינוי שעשוי להוביל או לרגיעה או למלחמה כוללת בצפון ואף מעבר.