בפעילות משותפת של כוחות צה"ל ושב"כ, חוסלו היום (שלישי) מספר מפקדים בכירים בארגון הטרור חמאס. לוחמי חטיבה 401 זיהו באמצעות רחפנים חוליות מחבלים, והכווינו כלי טיס של חיל האוויר לעברם.

בתקיפה חוסל מפקד גדוד 'תל סולטאן', מחמוד חמדאן, יחד עם שלושה מפקדי פלוגות נוספים מהגדוד. בתקיפה זו ובתקיפות נוספות חוסלה למעשה שרשרת הפיקוד של גדוד 'תל סולטאן', וכן עשרות מחבלים נוספים מהגדוד. לפי המידע שנמסר מצה"ל, מחמוד חמדאן היה דמות מפתח בתכנון הפשיטה לישראל ב-7 באוקטובר. הוא קידם את תוכנית ההיערכות של חטיבת רפיח טרם כניסת כוחות צה"ל למרחב, ויזם, הוביל ותכנן עשרות מתווי טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל.

גדוד תל סולטאן (צילום: דובר צה''ל)
גדוד תל סולטאן (צילום: דובר צה''ל)

מה הם מתכננים? ההודעה החריגה של חמאס שהקפיצה את צה"ל
חמאס חטף מכה קשה: מפקדי הארגון מניחים את הנשק ללא קרב | אבי אשכנזי

קודם לכן, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בהכוונת שב"כ, אמ"ן ופיקוד הדרום, מחבלים מרכזיים של ארגון הטרור חמאס שפעלו במתחם פיקוד ושליטה שהוסווה במרחב ההומניטרי בחאן יונס. בצה"ל אומרים כי "המחבלים קידמו והוציאו לפועל מתווי טרור לעבר כוחות צה"ל ואזרחי מדינת ישראל".

צה״ל אומרים כי בהפצצת חיל האוויר על האזור חוסלו 19 מחבלי חמאס, בהם ארבעה בכירים ברמת מפקדי גדודים ומפקדי אזור. בצה״ל דחו את טענות חמאס כי מספר הנפגעים הוא גדול יותר ובצה״ל דחו כי אזרחים רבים בלתי מעורבים נפגעו. בצה״ל טוענים כי הם מבחינים בתופעה בה מחבלים חלקם בכירים יוצאים מהמנהרות ומנסים לפעול מאזורים ההומניטריים ואף מנסים להסתתר במחסות ומשם הם פועלים. בצה״ל אומרים כי הפגיעה בחאן יונס היתה ממוקדת עם שימוש מדויק.

אתמול פורסם "במעריב" כי במערכת הביטחון זיהו ניסיון מצד חמאס לשקם את גדודי צפון הרצועה, בין היתר על ידי בניה מחודשת של מה שנשאר מהגדודים בצפון ובמרכז הרצועה. בשל כך, החלה אוגדה 252 במבצע במרכז הרצועה. מדובר במהלך בעל שלוש מטרות: באופן רשמי, מטרתו היא להרחיב את מרחב האבטחה של המסדרון.

שנית, לאותת לחמאס כי בהעדר הסכם הפסקת אש ישראל - נחושה להמשיך את הלחימה, כולל באזורים שנחשבים לנכס עבור ארגון הטרור, כמו מחנות המרכז והצפון הרצועה. מטרה שלישית היא כאמור הניסיון לסכל את שיקום גדודי חמאס.