התרסקות מסוק טרגית בזמן החילוץ: רס״ם (מיל׳) דניאל אלוש בן 37 מתל אביב ורס״ם (מיל׳) תום איש-שלום בן 38 מנס הרים, לוחמים ב-669, נהרגו באירוע רב נפגעים אירע הבוקר (רביעי) בציר פילדלפי. מסוק ינשוף מטייסת 123 עליו שמונה אנשי צוות, בהם הטייסים וצוות 669, התרסק לאחר שטס לחלץ לוחם חטיבת גבעתי שנפצע מירי.

באירוע  נפצעו באורח קשה טייס במילואים ומכונאי מוטס בטייסת ׳ציפורי המדבר׳ (123), רופא במילואים ולוחם במילואים ב-669. כמו כן, נפצעו באורח בינוני, רופא לוחם במילואים ביחידה ומכונאי מוטס במילואים בטייסת ׳ציפורי המדבר׳ (123). בנוסף, לוחם בגדוד ההנדסה 710, חיל ההנדסה הקרבית, נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

החוק לזכר ה-7 באוקטובר שאיחד את הח"כים - נבלם על ידי מקורבו של נתניהו
מ-7 באוקטובר ועד היום: בכירי הדרג המדיני והצבאי מציגים כרוניקה של כישלון | אהוד יתום

המסוק התרסק תוך כדי נחיתה במנחת מאולתר. ככל הנראה לא נפגע מאש אויב אלא כנראה מתקלה טכנית או טעות אנוש. הוא נפגע והתרסק תוך כדי נחיתה. סבבים של פעולות חילוץ של מסוקים מתבצעות על מנת לפנות את הנפגעים. המסוק לא נשרף, אולם בשל הנזק הוקפצו יחידת החילוץ של פיקוד העורף וכוחות רבים של צה״ל.

התרסקות מסוק בציר פילדלפי (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, מינה ועדת חקירה. אנשי צוות החקירה הגיעו כבר לפנות בוקר לזירת ההתרסקות באותו מגנן אשר משמש כמנחת למסוקים בסמוך לציר פלדלפי. מדובר בתאונה נדירה של מסוק בלאק הוק המכונה בחיל האוויר בשם ״ינשוף״, נחשב למסוק אמין ביותר בעל שרידות טובה ביותר בשדה הקרב. הוא עמוד השדרה של התובלה האווירית בחיל האוויר הישראלי ובחילות אוויר אחרים בעולם המערבי.
מאז תחילת המלחמה פינו המסוקים כ-2000 פצועים. זאת התאונה הראשונה של הינשוף בחיל האוויר. מאז תחילת המלחמה איבד חיל האוויר שני מסוקים: ב-7 באוקטובר פגעו מחבלים בעזרת טיל נ״ט במסוק יסעור שהיה על הקרקע לאחר שהנחית כוחות צנחנים ליד בארי. המסוק נפגע ונשרף. הצוות מילא עצמו ללא נפגעים. בצה״ל בודקים שני כיוונים עיקריים לתאונה הלילה; תקלה טכנית או טעות אנוש.
בחיל האוויר מדגישים כי המסוק היה בשלב הסופי של הנחיתה בעת ההתרסקות הוא היה במהירות נמוכה ובגובה שכמעט נגע בקרקע. המסוק ניזוק לחלוטין אולם הוא לא התלקח, מה שיקל על החוקרים.
התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]