אתמול פורסם כי פרויקטור הצפון אלוף (מיל') אליעזר (צ'ייני) מרום, מפקד חיל הים לשעבר, צפוי לסיים את תפקידו, זאת על פי דיווחים בשל משבר אמון עם מספר בכירים במשרד ראש הממשלה. הדברים באים על רקע המפונים הרבים ביישובי הצפון, הירי ההולך וגובר, והתחושה שאזרחי הצפון מתנהלים בשטח ללא גב. אל"מ (מיל') קובי מרום, מומחה לביטחון לאומי ולזירה הצפונית, הגיב היום (רביעי) לדברים ב-103FM. 

בפתח הראיון אמר: "זה חמור, זה רק ממחיש את הפקרת הצפון. על רקע בעיות אגו ואי הסכמות כנראה שצ'ייני מסיים את תפקידו, זה מסר חמור מאוד. הוא יודע להוביל מערכת כזאת, הוא לומד ומנסה לסכם דברים שייקחו את הצפון קדימה".

לאחר ארבע שנים: תעלומת אונס אכזרי פוצחה בזכות הדבר הבא
החוק לזכר ה-7 באוקטובר שאיחד את הח"כים - נבלם על ידי מקורבו של נתניהו

"זה מסר רע מאוד לצפון הבוקר אם הוא מסיים את תפקידו, זה רק מראה את ההזנחה והנטישה", המשיך. "הלילה הייתה תקיפה מאוד נרחבת, אני רוצה לקוות שצה"ל קיבל אור ירוק מהדרג המדיני להרחיב את התקיפות ולייצר לחץ שלא קיים. צריך להמשיך בלחץ הזה כל עוד הממשלה לא מקבלת החלטה אסטרטגית לאן זה הולך".

"יש כבר כטב"מים מאתמול בצפון, אני חושב שאם הולכים למשבר בשיחות ולפיצוץ, נראה הסלמה שיכולה לדרדר אותנו למלחמה. אם זה ייכשל, סיכויי המלחמה גבוהים מאוד. במציאות הזו, שהמרוויחים הגדולים שלה הם האיראנים, אם אין עסקה צריך לצאת למערכה בלית ברירה כדי לשנות את המציאות. משבר האמון כל כך חריף, אנחנו נלחמים על מציאות חדשה. הייתי רוצה ללכת להסדרה, אבל במציאות המורכבת שלנו אין לנו ברירה", הוסיף לסיום.

כטב"ם חיזבאללה בשמי ראש פינה (צילום: סעיף 27 א')