מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה במרחבים אל ג׳בין, א-נקורה, דיר סירין וזבקין שבדרום לבנון, כ-30 משגרים ותשתיות צבאיות של חיזבאללה, אשר היוו איום על אזרחי ישראל. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו בארטילריה במרחב א-דהירה שבדרום לבנון.

בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות הערביות ניתן לראות תושבים בלבנון צורחים בבהלה מהמרפסות מול התקיפות העוצמתיות.

צרחות מהמרפסת בלבנון (צילום :רשתות ערביות)

כזכור, נסראללה ספג בימים האחרונים מכות כואבות. כואבות מאוד, מאוד. חיל האוויר תקף מעל מאה תקיפות בלבנון מאז יום רביעי שעבר. צה״ל פוגע באופן שיטתי במשגרים של חיזבאללה בלבנון. הוא גרם לנזקים כבדים למחסני החימוש של הארגון. וגולת הכותרת היא הפגיעה במערך הפיקוד ושליטה של הארגון. מבין 600 מחבלי חיזבאללה, אחוז לא קטן הם מפקדים בכל הדרגים: רמטכ״ל, מפקדי אוגדת, מפקדי שטח, פעילים מתחום הידע הלוגיסטי, ההברחות, הכספים והצד הטכני.
בישראל מזהים את ההשפעה על ארגון חיזבאללה. מצבא מסודר מאומן, הפך חיזבאללה לגוף המתקשה לקיים מערך סדור. כלומר פקודות שמועברות מנסראללה לא יורדות בצורה מסודרת ומדויקת לשטח. בישראל מונים את הפגיעות במג׳דל שמס בה נרצחו 12 ילדים ישראלים, הפגיעה בבתים בקצרין והפגיעה בנהריה.
תקיפה בלבנון (צילום :רשתות ערביות)
לשיטת נסראללה, הוא העביר פקודה בכל אחד מהאירועים לפגוע במתקנים צבאיים: בסיס מפקדת חטיבת החרמון, בסיס צה״ל במרכז הגולן ואתמול לטענת נסראללה התכוון לפגוע במחנה שרגא. בכל המקרים הפגיעות היו בכוונת מכוון של מפעיל הכטב״מים או הטיל למטרות אזרחיות בתוך ישובים אזרחיים.
נסראללה מבין את גודל השבר בארגון שלו. נסראללה מבין שהוא במלכוד: איך יוצאים מהסיפור מבלי להיפגע עוד יותר. עכשיו נסראללה בונה על זה ש״מבחן נהריה״ יעבור רק בציון עובר. כלומר שנתניהו ייצמד לתורתו כי דין נהריה, קריית שמונה, שדרות, נחל עוז ממש לא כדין קיסריה ותל אביב.