מלחמת חרבות ברזל: בני משפחתו של יוחאי אבני שנרצח בפיגוע בביתו בגבעון החדשה הגיעו לבית הדין הצבאי והביעו מורת רוח כי אבי חימי מייצג את המחבל, איברהם מנצור, שהודה ברצח אבני.

אחותו של אבני התמוטטה לאחר שזעמה לעברו של עו"ד חימי: "בושה שאתם מייצגים את מי שרצח את אחי שלי. אתם יודעים מה הוא עשה שם, לא הכל כסף בחיים". עו"ד נוסף שהיה במקום ניסה להסביר לה, אולם היא כשהיא ממרמת בבכי סירבה להשלים כשהיא ממרת בבכי כי עו"ד חימי מייצג מחאה.

"ב-2023 אמר חימי בקפלן כי צריך ללמוד מכיכר תחריר, מסתבר שהוא למד היטב. זו תעודת עניות למערכת המשפט", אומרים בסביבתו של המנוח. עו״ד רן כהן רוכברגר, המייצג את המשפחה השכולה של יוחאי אבני ז״ל, מסר: "בהכירנו את העובדות החד-משמעיות, כפי שהן גם משתקפות בכתב האישום, אנו משוכנעים שהמחבל הנתעב יורשע ברצח הלאומני שיוחס לו בכתב האישום. המחבל רצח את יוחאי ז״ל באכזריות מקפיאת דם - בשל היותו יהודי - והרשעתו מתחייבת".

כזכור, כתב אישום הוגש בסוף חודש שעבר נגד איברהים מנצור באשמת רצח איש שב"ס יוחאי אבני, שהתרחש לפני כחודשיים בגבעון החדשה. בניגוד להצהרת התובע שנמסרה לפני שבוע, בכתב האישום נכלל רקע לאומני, מה שמעיד על כך שהרצח ייחשב לפיגוע. ההחלטה התקבלה בתום מאבק של משפחת אבני ונציב שב"ס רב גונדר קובי יעקובי.

התביעה הצבאית פרסמה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום, בה לא יוחסו למנצור עבירות ממניע לאומני. בדיון, שבו השתתפו החשוד ומשפחתו של אבני, החל מנצור לצחוק מול המשפחה, דבר שהגביר את חוויית הזעזוע.

גופתו של יוחאי אבני נמצאה יותר מ-24 שעות לאחר הרצח. אבני לא יצר קשר עם משפחתו מיום שבת, לא הגיע למשמרת ולא ענה לטלפונים, וגופות אותרה רק ביום שני. בעקבות זאת, אנשי שירות בתי הסוהר הגיעו לביתו ומצאו אותו סגור עם ריח שרוף, מה שהוביל להזמנת כוחות משטרה וכבאות. אנשי הכבאות שפרצו לבית גילו את גופתו של אבני עם סכין נעוצה בצווארו, בעוד שהבית עלה באש.