יו"ר "הביטחוניסטים", תא"ל (במיל') אמיר אביבי, שוחח עם מעריב בנוגע להתחממות בגזרת יהודה ושומרון. "עם הירידה המתמשכת ביכולת הלחימה של חמאס בעזה עובר הארגון בסיוע איראן להתמקד יותר ויותר בגזרת יו״ש, מתוך תקווה להצית גזרה זו ולייצר סדרה משמעותית של פיגועים בעורף ישראל. לצורך כך מזרימים האיראנים כסף ואמצעי לחימה רבים שמוברחים דרך גבול ירדן", כך לדבריו.

עוד הוסיף, "בשנים האחרונות אנחנו עדים לירידה משמעותית באפקטיביות הפעולה של הצבא הירדני לאורך הגבול ומתמודדים עם מציאות של היקף הברחות אמצעי לחימה הולך וגובר, שמחייב את צה״ל להתייחס לגבול זה כגבול המחייב גדר ואיסוף מתקדמים וסדר כוחות שונה, ולכן לא פלא שצה״ל החל לתכנן הקמת אוגדה חדשה לאורך הגבול". 

הפרופסור שמסביר: "נסראללה וישראל בלחץ – מי ימצמץ ראשון?"
חבר כיתת כוננות נפצע באורח קשה מפגיעת נ"ט בקיבוץ דן

"מאז השבעה באוקטובר, צה״ל ופיקוד מרכז נוקטים בגישה התקפית כאשר הצבא משוחרר מהאיום של חמאס לירי רקטות מדרום שהשפיע רבות על חופש הפעולה בשנים טרום המלחמה, כאשר חמאס היה מאיים לירות רקטות אם צה״ל יפעל בעוצמה רבה מדי ביו״ש", אמר, "הפעילות מניבה תוצאות טובות וצה״ל מצליח לשמור מאז תחילת המלחמה את הגזרה מרוסנת".

תיעוד פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)
תיעוד פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)

"מגמה זו ככל הנראה לא תשתנה נוכח הצורך להפנות כעת את הקשב לצפון, כאשר פנינו ככל הנראה למלחמה רחבה בצפון במטרה לייצר את התנאים להחזרת תושבי הצפון לביתם. רק לאחר טיפול בחיזבאללה ניתן יהיה להעביר את כובד המשקל ליו״ש ולעשות טיפול שורש בערים הפלסטיניות תוך פירוק נרחב של תשתיות הטרור שם", סיכם אביבי.

תנועת הביטחוניסטים הוקמה על ידי בכירים במערכת הביטחון המאמינים בדרך הציונית ובכך שביטחונה של ישראל חייב להיות מבוסס על יכולתה להגן על עצמה בכוחות עצמה ולמנוע באופן אקטיבי התפתחות איומים על ביטחונה. בתנועה חברים כיום מעל ל-22,000 קצינים, לוחמים ואזרחים.