שר הביטחון יואב גלנט חשף ביחידת איסוף מודיעין ושלל טכני (האמש״ט) של אגף המודיעין, מסמך שנכתב על ידי מח״ט חאן יונס בחמאס, ראפע סלאמה, שחוסל בחודש יולי האחרון, לאחים סינוואר ובו הוא מתאר את מצבו הקשה של ארגון הטרור חמאס. השר ביקר היום (רביעי) ביחידה שמטרתה היא איסוף מסמכים ושלל טכני, באחד מבסיסי אגף המודיעין במרכז הארץ.

עיקרי המסמך היו: "לאחים סינוואר הנכבדים והאהובים, אנא קחו בחשבון את הדברים הבאים: אנו שומרים על הציוד ואמעי הלחימה שנותרו, שכן איבדנו את היכולת הרקטית שלנו 90%-95%, ואיבדנו מנשקנו האישי בשיעור של 60%; איבדנו מחימוש הנ"ט מטולים ורקטות לפחות 70%-65% והכי חשוב שאיבדנו מלוחמי הקודש שלנו בין שהיד לפצוע לפחות 50% וכעת נותרו 25%, וה-25% האחרונים בני עמנו הגיעו למצב שהעם לא סובל אותם יותר, שבור ברמה הנפשית או הגופנית. אנו מתפללים לאללה שידריך אותנו בדרך הישר, אחיכם אבו- מחמד (ראפע סלאמה)".

לא רק השמדת הכוח הצבאי: המסר שהעבירו תושבי רצועת עזה לחמאס
צה"ל חושף: כך חמאס מזייף את תמיכת הציבור העזתי במעשיו | צפו בתיעוד

יואב גלנט והמסמך שנמצא של ראפע סלאמה (צילום :אלעד מלכה)

זאת לאחר שאתמול דווח בניו יורק טיימס על עדויות חדשות שחושפות את ההתנגדות ההולכת והגוברת מצד האזרחים על מחבלים במקלטים ההומניטריים. הניו יורק טיימס מציין כי קשה לדעת עד כמה התופעה נפוצה, אך העדויות מרמזות כי לפחות חלק מהמפונים מונעים ממיליציות חמושות להיכנס למקלטים. הכתבה מציינת כי המלחמה גרמה לכמעט כל 2.2 מיליון תושבי עזה לעזוב את בתיהם, כאשר רבים נאלצו לעבור למקומות שונים עד עשר פעמים. יותר ממחצית מכל הבניינים למגורים ברצועה ניזוקו או נהרסו, בעיקר מתקיפות אוויריות ישראליות, לפי הבנק העולמי.

שר הביטחון יואב גלנט חושף את המסמך של ראפע סלאמה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט חושף את המסמך של ראפע סלאמה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון קיבל סקירה על הממצאים העדכניים שהובאו מרצועת עזה מקצין מודיעין ראשי תת-אלוף אבי קינן וממפקד היחידה אלוף-משנה ע׳ וסייר בין המחלקות השונות העוסקות במיון וניתוח כלל החומרים המגיעים מרצועת עזה.

שר הביטחון אמר בסיום הביקור: "אני רוצה להראות לכם כאן מבסיס המודיעין של צה"ל, איגרת שמשקפת מה אומרים בכירי החמאס על מצבם שלהם. זו איגרת שכתב ראפע סלאמה שחוסל על ידנו בחודש יולי אל האחים סינוואר. הוא מתאר את המצב - 70 אחוז מהנשק הושמד, 95 אחוז מהרקטות הושמדו, 50 אחוז מהמחבלים חוסלו או נפצעו והרבה מאוד ברחו, נשארו עם 20 אחוז לשיטתו. זו מצוקה אמיתית שפוגעת בחמאס ופוגשת את המפקדים הבכירים ביותר.״

״הוא זועק לעזרתם של האחים סינוואר, אבל הם כמובן לא יכולים להושיע אותו. מדוע? כי אנחנו ממשיכים במאמץ שהתחיל בחודש אוקטובר ונמשך צעד אחר צעד, צעד אחר צעד ומגיע לכל בכירי החמאס. את זה הוא כתב לאחים סינוואר, גם אליהם אנחנו נגיע".

כזכור, בחודש שעבר צה"ל חשף מסמכים של מנגנון הביטחון הכללי של ארגון הטרור חמאס, אשר אותרו על-ידי כוחות צה"ל הפועלים ברצועת עזה. המסמכים מוכיחים מאמץ נרחב של ארגון הטרור לזייף את תוצאות הסקרים של מכון "PSR”, על מנת לייצר מצג שווא של תמיכת הציבור העזתי בארגון הטרור, במיוחד לאחר טבח השבעה באוקטובר. 

המסמכים הללו הם חלק מתהליך שיטתי שתכליתו להסוות את קריסתו של הארגון, וקריסת התמיכה הציבורית בו. המסמכים מדגישים את החשיבות שרואים בארגון הטרור חמאס בתוצאות הסקרים על מנת לזייף תמיכה פלסטינית וכדי להשפיע על הציבור הפלסטיני ועל דעת הקהל הבינערבית והבינלאומית.