בחיל האוויר מתחזקת ההערכה כי טעות אנוש של טייסי המסוק היא זו שגרמה לאסון. בתחקירים הראשונים עולה כי המטוס הגיע לנחיתה, אבל הטייסת דיווחה כי בשל האבק שנוצר היא מתקשה לראות את משטח הנחיתה.

הטייסת ביקשה להתרומם אל על ולעשות סיבוב מחדש לקראת נחיתה, חזית המסוק פגעה בסוללת העפר שסביב המנחת, סוללה שנועדה להגן על המנחת מפני ירי נ"ט ותקיפה. בשלב הזה קיבל המסוק סטייה, הרוטר פגע בעוצמה בקרקע והמטוס התרסק.

סינוואר תופס את הראש: המסמך הסודי על חמאס עכשיו בידי ישראל
בעל הבית השתגע: צה"ל צמצם את האיום הרקטי מעזה - ושחרר לעצמו את הרסן

עוד עולה מהתחקיר כי הלוחמים שהיו במסוק לא היו חגורים. על פי נוהל חיל הרפואה המסוק היה אמור לבצע נחיתה, העמסה מהירה של הפצועים ולאחר מכן להמריא, ולכן בשלב הנחיתה הסופי הלוחמים לא היה חגורים.

מסוק הצלה של צה''ל לקליטת החטופים משטח רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
מסוק הצלה של צה''ל לקליטת החטופים משטח רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

כזכור, מסוק ינשוף מטייסת 123 עליו שמונה אנשי צוות, בהם הטייסים וצוות 669, התרסק אתמול לאחר שטס לחלץ לוחם חטיבת גבעתי שנפצע מירי. באירוע הטרגי נהרגו רס״ם (מיל׳) דניאל אלוש בן 37 מתל אביב ורס״ם (מיל׳) תום איש-שלום בן 38 מנס הרים, לוחמים ב-669. 

מאז תחילת המלחמה פינו המסוקים כ-2000 פצועים. זאת התאונה הראשונה של הינשוף בחיל האוויר. מאז תחילת המלחמה איבד חיל האוויר שני מסוקים: ב-7 באוקטובר פגעו מחבלים בעזרת טיל נ״ט במסוק יסעור שהיה על הקרקע לאחר שהנחית כוחות צנחנים ליד בארי. המסוק נפגע ונשרף והצוות מילט עצמו ללא נפגעים.