הרשתות החברתיות בעזה סוערות ביממה האחרונה בעקבות תיעוד של חייל ישראלי המנסה לתפוס טרמפ, ככל הנראה בציר פילדלפי, על כביש חדש שנסלל לאחרונה.

תגובות הגולשים הפלסטינים משקפות חשדנות וספקנות. אחד מהם כתב: "זוהי תעמולה ולוחמה פסיכולוגית נגד עמנו". גולש אחר הגיב: "צילום תמונות בכל מקום לא [אומר] שהם יישארו שם".

חייל צה''ל בציר פילדלפי  (צילום: יותם חדד)
חייל צה''ל בציר פילדלפי (צילום: יותם חדד)

לפני כארבעה ימים, דווח כי כוחות ישראליים סללו כביש בציר פילדלפי. על פי הדיווח, סרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות מעידים כי התשתית הונחה כבר ביום רביעי, ה-4 בספטמבר. זהו היום בו חזר ראש הממשלה בנימין נתניהו על "נאום ציר פילדלפי" שלו באנגלית במסיבת עיתונאים לתקשורת הזרה. בסרטון שפורסם ניתן לראות כלים כבדים מניחים אספלט על הקרקע.

ה-BBC מוסיף לדיווח וטוען כי ערך השוואה בין שני צילומי לוויין של האזור, המוכיחים לטענתם שסלילת הכביש אכן התרחשה לאורך ציר פילדלפי, כולל באזור מעבר רפיח. לפי הדיווח, אורך הכביש שנסלל הוא 12.6 ק"מ. פרשן ה-BBC מתאר בנוסף כי ההשקעה הישראלית שבוצעה בציר נצרים מעידה אף היא על חוסר כוונה לעזוב את האזור. במסגרת זו, צוינו מחסומי בטון ובסיסי הפעלה הכוללים מגדלים וחומות.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]