דיווח שפורסם היום (חמישי) בעיתון "הגארדיאן" הבריטי מסר כי סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים במזרח הקרוב (אונר"א) מסרה כי שישה מעובדיה נספו בהתקפה. הסוכנות פרסמה ברשתות החברתיות הודעה לפיה: ״בין ההרוגים נמנה מנהל מקלט אונר"א וחברי צוות נוספים אשר העניקו סיוע לעקורים. חובה להגן על מוסדות חינוך ותשתיות אזרחיות אחרות בכל עת, שכן אינם מהווים מטרה לגיטימית״. צה"ל פרסם את רשימת המחוסלים, ביניהם שלושה עובדי אונר"א שלקחו חלק גם בארגון הטרור.

צה"ל עדכן שאתמול הותקפו באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ"ן, שב"כ ואוגדה 252, מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה במרחב ששימש בעבר כבית ספר "אלג'עוני" בנוציראת, שבמרכז רצועת עזה. עוד טען שעם קבלת הטענה כי עובדים מקומיים פלסטינים של סוכנות אונר״א נהרגו בתקיפה, צה״ל פנה אתמול לסוכנות לקבלת פרטים ושמות על מנת לבחון לעומק את הטענה. דווח כי נכון לכתיבת שורות אלה טרם נענה על אף פניות חוזרות ונשנות.

תמונות חדשות חשפו: פעילי אונר״א חוטפים אזרחים בטבח של ה-7 באוקטובר
צה"ל תקף יעד טרור בנוציראת; נבדקת פגיעה בעובדי אונר"א

פיליפ לזאריני נציב אונר''א (צילום: רויטרס)
פיליפ לזאריני נציב אונר''א (צילום: רויטרס)

דובר ההגנה האזרחית בעזה, מחמוד בסאל, טען כי זו הפעם החמישית שישראל תוקפת את בית הספר מאז ה-7 באוקטובר. בתחילה, הוא דיווח על שני הרוגים מקרב עובדי אונר"א, וציין כי סך כל ההרוגים עומד על 18, כאשר יותר מ-18 אחרים נפצעו, ביניהם נשים וילדים.

פיליפ לזריני, העומד בראש אונר״א, מסר כי אנשי הצוות שנספו בהתקפה ביום רביעי סיפקו תמיכה למשפחות שמצאו מקלט בבית הספר, והוסיף כי לפחות 220 מעובדי הסוכנות נהרגו בעזה מאז פרוץ המלחמה. בהצהרה שפרסם, הביע לזריני צער על ״ההרג האינסופי וחסר התכלית, יום אחר יום״ בעזה, והוסיף: ״צוותים הומניטריים, מתקנים ופעולות הומניטריות זוכים להתעלמות בוטה ובלתי פוסקת מאז ראשית המלחמה״. 

עם זאת, נזכיר כי צה"ל חשף שחלק מעובדי אונר"א לקחו חלק פעיל גם בשבת השחורה וגם היו פעילי חמאס - ייתכן שמספר ההרוגים מושפע מכך, כיוון שחלק מעובדי אונר"א לקחו חלק בארגון הטרור. כמו כן מספר עובדי אונר"א אף סייעו בחטיפה של ישראלים.

פעילי אונר''א משתתפים בטבח  (צילום: דוברות שר הביטחון)
פעילי אונר''א משתתפים בטבח (צילום: דוברות שר הביטחון)

עם כן, בצה"ל טענו שעד כה התקבל אימות לחיסולם של מספר מחבלים מארגון הטרור חמאס, בהם:

1. איסר קרצ'איא - מחבל בזרוע הצבאית ובמנגנון ביטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס. 
2. מחמד עדנאן אבו זאיד, מחבל בזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, עסק בשיגורי פצמ"רים לעבר כוחות צה"ל ושטח מדינת ישראל, שימש בעבר כפעיל בכוח הימי של הארגון, ושימש במקביל כעובד אונר"א.
3. באסם מאג'ד שהאין, ראש חולייה בזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, אשר השתתף בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר במרחב עוטף עזה. 
4. עמר אלג'דילי, מחבל בזרוע הצבאית ובמנגנון ביטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס. 
5. אכרם צאבר אלע'ליצ'י, מחבל בזרוע הצבאית ובמנגנון ביטחון הפנים של ארגון הטרור חמאס. 
6. מחמד עיסא אבו אלמאיר, מחבל בזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, השתתף בטבח הרצחני ב-7 באוקטובר במרחב עוטף עזה.
7. שריף סלאם, מחבל בזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס.
8. יאסר איבראהים אבו שראר - מחבל בזרוע הצבאית של חמאס ופעיל בועדות החירום של חמאס בנציראת, שימש במקביל כעובד אונר"א
9. ⁠איאד מטר, מחבל בזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, אשר שימש במקביל כעובד אונר"א.