העיתון הלבנוני "אל נאשרה" דיווח אתמול (רביעי) מפי מקורות ביטחוניים לא רשמיים במדינה טענות לפיהן ישראל מתמקדת בתקיפותיה באזורים לבנונים שתומכים בחיזבאללה, אך שאינם מעורבים בארגון באופן קבוע - ולכן לא מקבלים מהם סיוע או פיצויים, וזאת במטרה ללחוץ ולהשפיע על התנגדות נגד הארגון - בתוך לבנון. "הם לא יכולים לשאת בנטל העימות עם ישראל, לא ברמה הכספית ולא הלוגיסטית, על ידי חיפוש מקום מגורים חדש שמאפשר להמשיך ולנהל חיי יומיום", אמרו.

עוד לדברי העיתון, צה"ל תוקף יישובים שנמצאים מאחורי אלו הקרובים לגבול, במטרה להגביר את הלחץ על ממשלת לבנון ואת ההתנגדות לחיזבאללה, על ידי הרס של בתים נוספים ועקירת התושבים מחיי היומיום שלהם, כדי לגרום להם להאשים את חיזבאללה על כך שתמכו בהחלטה שהתקבלה באופן חד צדדי בעזה.

תושבי לבנון מתפוצצים מזעם על חיזבאללה: "הם הורסים, והממשלה משלמת"
"הגיע הזמן לצאת למלחמה עצימה בלבנון": לתושבי הצפון נמאס

סיכול ממוקד בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
סיכול ממוקד בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

לטענת אל-אנבע, מקור בולט אמר לעיתון: "אין ספק שאנו עומדים בפני מלחמה ארוכה ולא נראה סוף בקרוב. היא נמשכת בעזה למרות ההרס האלים והמספר ההולך וגדל של מעשי טבח וקורבנות, תוך העברה לגדה המערבית באמצעות מלחמות קטנות ומקומיות שמטרתן למנוע כל תנועה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הגורם המשיך: "בלבנון העניין שונה. ברור שישראל פנתה בשבועות האחרונים לאימוץ גישה חדשה, ביצוע פשיטות שמטרתן ליצור אזור חיץ סמוך לגבול, על ידי הפיכת אזורים שעשויים להיות יעדים או מרכזים צבאיים להתנגדות לאדמה חרוכה, על ידי שיגור של עשרות טילים גדולים בבת אחת, כפי שקרה אתמול עם עלות השחר ביערות אזור זבקין, הנמצאים כשמונה קילומטרים מהגבול, כוונו ל-18 פשיטות תוך דקות, ולפני כן באזור פארון, ובאזור ואדי אל-חוג'יר. שהיווה נסיגה לישראל במלחמת 2006".

המקור טען: "מטרת הפשיטות הללו היא לעקור לחלוטין את האוכלוסייה ולהפוך אותה לאזורים לא מיושבים, ובכך להטיל אזור חיץ עם הרס שמשתק את חיזבאללה ואת יכולתו לשגר טילים".