ה"ניו יורק טיימס פרסם היום (חמישי) סיירת מטכ"ל של צה"ל ביצעה ביום ראשון פשיטה בסוריה שחיסלה מתקן לייצור טילים של חיזבאללה סמוך לגבול לבנון, והרגה מספר אנשים במקום, כך לפי גורמים אמריקאים ומערביים אחרים.

המבצע כלל פשיטה נועזת של כוחות מיוחדים ישראלים, שירדו ממסוקים וככל הנראה תפסו חומרים ממתקן הטילים, אמרו הגורמים. כוחות קרקע הופעלו בתקיפה בגלל מורכבותה וכדי לשחזר מידע מאתר הנשק הסודי, אמרו הגורמים והוסיפו כי לא היו נפגעים ישראלים. הגורמים הרשמיים אמרו שהפשיטה כללה תקיפות אוויריות על האתר רחב הידיים, המרכז למחקרים ומחקרים מדעיים, שנמצא ליד מסיף, בצפון מערב המדינה.

סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה, SANA, דיווחה ביום שני כי 18 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, קבוצה שבסיסה בבריטניה העוקבת אחר הסכסוך בסוריה, אמר כי התקיפות פגעו באזור המכיל מכון מחקר מדעי שבו מתבצעת עבודה על פיתוח טילים מדויקים לטווח קצר ובינוני.

המכון לטילים מדויקים? כעת מתברר שמטרה דרמטית יותר הותקפה בסוריה

על פי הדיווח של ברק רביד, הלוחמים הפתיעו את השומרים הסורים במתקן והרגה כמה מהם במהלך הפשיטה. לפי הדיווח, לא נפגעו איראנים או חמושים של חיזבאללה במהלך המבצע. הכוחות המיוחדים הישראלים השתמשו בחומרי נפץ שהביאו איתם על מנת לפוצץ את המתקן התת-קרקעי מבפנים כולל המכונות המשוכללות.

נזכיר כי זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע דווח במדינה על תקיפות חריגות בהיקפן שכוונו לעבר מיליציות ומשמרות המהפכה בסוריה, וביניהן הותקפה שלוחה של המכון למחקרים מדעיים באזור מיסיאף שבחמה.