תא"ל (מיל') יובל בזק, ראש תוכנית 'ארז' לפיקוד קרבי וראש המטה של אוגדה 91, שוחח היום (שישי) עם רון קופמן ואריה אלדד והתייחס לפלונטר בצפון וכיצד צה"ל ומדינת ישראל צריכים להיערך למלחמה. 

"אחד הדברים הראשונים שאתה צריך לעשות בכל אסטרטגיה הוא לפרק את הקואליציה שמולך", אמר. "אם הדבר הזה יתקע טריז בין העם הלבנוני לחיזבאללה, אם העם הלבנוני יבין שחיזבאללה יביא לו נזק ולא תועלת, היכולת שלנו להתמודד עם חיזבאללה תהיה טובה יותר".

תרחיש האימים: בכפר סבא נערכים לירי טילים על העיר
בצפון מיואשים מהממשלה: "הצהרות חסרות טעם, צריך לקבל החלטות"

"הסיפור אסטרטגי. למדינת ישראל אין אסטרטגית מלחמה. לא למלחמה בעזה, ולא  מול הציר השיעי. הסוגייה של הצפון מורכבת. אפשר להגיד שיש מדינת לבנון. בסופו של דבר יש גידול סרטני שהשתלט על הגוף. לתקוף את הגוף זו לא אסטרטגיה, צריך לתקוף את הגידול ולהסיר אותו. גידול סרטני צריך להוציא כשאתה נכנס פנימה. יש בזה סיכונים, אבל אם לא תעשה את זה החולה ימות".

"צבא הגנה לישראל היה צריך להיות ערוך להילחם לפחות בשתיים או שלוש זירות כי זה צו השעה. הלכנו הפוך, והקטנו את צבא היבשה והקטנו את המילואים. מדינת ישראל צריכה להכין את עצמה למערכה בצפון גם בזירה הצבאית וגם בזירה המדינית. עד כמה יצרנו לעצמנו את התנאים?".

עוד הוסיף: "אתה צריך לייצר לגיטימציה, לגייס תמיכה של האמריקנים, ולייצר את הלכידות הפנימית ואת האמון של העם בהנהגה. אנחנו הולכים הפוך, ככל שנפרק את העם ואת האמון של העם, היכולת שלנו לצאת למערכה הולכת ופוחתת. היא מחלישה אותנו".

"צה"ל לא פועל באופן אינטנסיבי מול חמאס, הורדנו את הלחץ. אתה לא יכול לנצח כשאתה מוריד את הלחץ מהיריב שלך. אתה חייב לשמר את המומנטום".

לסיום הדגיש: "הפעולות האלה חשובות, אבל ההצטברות שלהן לא מגיע למסה קריטית. בוודאי שעד שנגיע לנקודה הזאת נעשה את כל הפעולות, כדי לייצר נזק ליכולת האספקה והיצור של האיראנים בסוריה, ולהחליש את היכולות של חיזבאללה ככל שניתן".

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103fm