תת-ניצב כורש ברנור, מפקד המכללה הלאומית לשוטרים, הודיע היום (שישי) למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דני לוי, על כוונתו לפרוש מהארגון. ברנור, שכיהן בעבר כראש יאח"ה והוביל את חקירות תיקי האלפים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ניהל את המכללה לשוטרים בחמש השנים האחרונות. מאז מינויו של לוי כמפכ"ל, ברנור החליט לסיים את שירותו.

בנוסף, אתמול הודיע ניצב עוזי לוי, מפקד מחוז יהודה ושומרון (ש"י), על פרישתו מהארגון. לוי, נשוי ואב לשניים מעפולה, יסיים שירות של 47 שנים בגופי הביטחון. המפכ"ל לוי כיבד את בקשתו ואיחל לו הצלחה בהמשך הדרך.

"במילא לא יהיו בכנסת הבאה": מי מחברי הליכוד יובילו להסדר גיוס?
התפטרות מפקד 8200: מחדל 7 באוקטובר דורש יותר מהתנצלות

המפכ"ל לוי הודיע גם על סדרת מינויים בצמרת המשטרה, אשר אושרו על ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. ניצב פרץ עמר, מפקד מחוז תל אביב, ימונה לראש מנהלת הגנה אזרחית - תפקיד חדש במשטרה - וכעבור שנה יקודם לסמפכ"ל.

כמו כן, תת-ניצב משה פינצ'י, מזכירו הביטחוני של השר בן גביר, ימונה למפקד מחוז יהודה ושומרון (ש"י) במקומו של ניצב עוזי לוי. תת-ניצב בועז בלאט יועלה לדרגת ניצב וימונה לראש אגף החקירות והמודיעין, ותת-ניצב מני בנימין יקודם לדרגת ניצב וימונה לראש להב 433.

בהפתעה, מונה תת-ניצב נחשון נגלר לראש משמר הלאומי, על אף שהגוף טרם הוקם. דוד פילו ימונה לראש אגף המבצעים וחיים שמואלי יחליף את יהודה בן עטר בתפקיד ראש אגף התנועה, לאחר שבן עטר יצא ללימודים.