״יחידות המילואים הביאו המון הישגים בתמרונים הקרקעיים. הן הגיעו למלחמה ברמה גבוהה של כשירות. הלוחמים מפיקים ממה שיש את המקסימום ופועלים ברמת מקצוענות גבוהה ביותר. להיות חודש וחצי בקרב התקפה עם יחידות חי"ר והנדסה - אם אתה רוצה או לא, אתה ממשיך ומשתפר. בכל תמרון, בכל קרב, אנחנו רואים את העלייה במקצועיות״, אומר אל״מ איציק אלפסי, מח״ט 179.

האיום הממשי על קו התפר: מנהרה ללא מוצא נמצאה מטול כרם לכיוון גדר ההפרדה

בשנה האחרונה, לוחמי חטיבת השריון במילואים 179, הפועלים תחת אוגדה 99, היו הראשונים לתמרן בציר המסדרון ברצועת עזה. ״בשבעה באוקטובר הוקפצה החטיבה. לוחמי הפלס״ר נשלחו להילחם מיד בקיבוץ בארי. בתוך זמן קצר, כל החטיבה התייצבה ונערכה ללחימה. היינו בפעילות עד חודש מרץ. מיד לאחר מכן, בחודש אפריל החיילים גויסו שוב למשימה של אבטחת המזח האמריקאי וכן למשימות פעילות אבטחת הקו בגבול העוטף. בעוד כמה ימים הם שוב יגויסו לפעילות חוזרת בתוך עזה״, אומר אל״מ אלפסי ומוסיף: ״הלוחמים יבצעו כמעט שנה במילואים. הם מבינים את גודל המשימה, את גודל השעה. אנחנו באירוע של פעם בדור״.

לדבריו, למרות הקושי בחיים האישיים של הלוחמים שנדרשים לתקופת מילואים ארוכה, ההיענות שלהם היא גדולה ובין המחזור הראשון לשני - לא הייתה נפילת מתח באחוז המתייצבים. ״אנחנו פועלים כל הזמן כדי לתמוך ולסייע ללוחמים. אנחנו קשובים לבעיות ופועלים כל העת כדי לסייע ולעטוף אותם בכל הדרכים״, אומר אלפסי.

לדבריו, החטיבה התאמנה ״לאירוע הגדול״, כלומר הלחימה בלבנון, רמת המוכנות של הלוחמים והחטיבה לתמרון הוא גבוהה ביותר. על פי אלפסי, הלוחמים אף התמקצעו הרבה יותר למשימה בצפון, בעקבות הניסיון המבצעי שרכשו בלחימה בעזה.

חטיבה 179 היא אחת מחטיבות השריון. במלחמה, הוכיח השריון את כוחו להכריע את הקרבות. גם אל״מ אלפסי סבור כי יש מקום להגדיל את כמות החיילים ולהקים מחדש מספר חטיבות שריון. לדבריו, זה אף יקל בעתיד על סבבי המילואים של לוחמי המילואים.

״לצערי, רק בזמן מלחמה השריון מקבל את התהילה שלו. בכל קרב בו הטנקים השתתפו, הם הפכו את הקערה על פיה. אתה רואה איפה שהטנקים נמצאים - שם האויב או מושמד או שהוא בורח. השריון בסוף מכריע כל קרב״, אומר אל״מ אלפסי, שהשבוע סיים את תפקידו כמפקד החטיבה והמשיך לתפקיד במרכז אימון היבשה בצה״ל.