לאחר שחיזבאללה ירה הבוקר (שבת) תוך דקות ספורות כ-30 טילים לעבר העיר צפת, וכן לעבר הכפר עכברה הנמצא בחלק הדרומי של העיר, צה"ל ביצע סדרת תקיפות באזור הרמל שבמרחק של כ-150 ק"מ מהגבול. כלי תקשורת בלבנון דיווחו על נפגעים.

בצה״ל אומרים כי חיל האויר תקף הערב בכמה גלים מחסני חימוש ומטרות איכות של חיזבאללה בעומק לבנון. ישראל מנסה לשדר בימים האחרונים לחיזבאללה כי היא נחושה לפעול מעבר למשוואה שהוא יצר בצפון. בצה״ל אומרים כי בתוך פחות משבוע חיל האוויר תקף 150 פעמים בלבנון כולל בעומק המדינה.

גורם בחיזבאללה הצהיר לאתר אל-דיאר הלבנוני כי "עברנו ממלחמת התמיכה בעזה – למלחמה קיומית נגד ישראל". עוד מסר הגורם כי "כל פלישה קרקעית לשטח לבנון תהיה הרת אסון. ישראל חושבת שהיא מסוגלת להקים אזור חיץ בגבול באופן שידחוק את חיזבאללה, אבל התפיסות האלו נטועות באשליות וחישובים שגויים וכושלים".

תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

כאמור, היעדים ושעות הפגיעה היו מכוונים כנגד עשרות אלפי יהודים שהיו בדרכם לבתי הכנסת בצפת, ראש פינה וחצור הגלילית ישובים לא מפונים בחלק הדרום מזרחי של הגליל. ישובים בעלי מאפיינים של אוכלוסייה מסורתית והירי בשעת תפילת שבת בבוקר היא מטלטלת במיוחד.

במקביל חיזבאללה בחר יעדים נוספים באזור הכינרת והירדן כולל באזורי התיירות הצליינית כמו כרכרום, כורזים, חוקוק. בפיקוד הצפון מעריכים כי לא יהיה מנוס בקרוב מאוד שישראל תקבל את ההחלטה לפעול בלבנון. העובדה כי בסוף השבוע הרחיב חיזבאללה את טווח הירי בצפון מחייב לדעת גורמי ביטחון התייחסות שונה של ישראל אל מול החיזבאללה.

במקביל, חיזבאללה הצהיר כי הירי לצפת הוא תגובה לפגיעה במפקדה שלו בנבטיה. מדובר בפגיעה משמעותית ביותר, ויש במקום 13 הרוגים ופצועים בהם מפקדים של חיזבאללה במרחב נבטיה. 

תקיפת מפקדת חיזבאללה בנבטיה (צילום: רשתות ערביות)
תקיפת מפקדת חיזבאללה בנבטיה (צילום: רשתות ערביות)

ראש המועצה האזורית מרום הגליל עמית סופר: "אחרי כמעט שנה של לחימה בצפון, בפעם הראשונה אנחנו שומעים שראש הממשלה מבקש להרחיב את התקיפות בלבנון. אנחנו תומכים בכל נוסחה שתביא ביטחון לצפון, תחזיר את התושבים ותרחיק את המחבלים מקו הגבול. אני מאמין שרק ריסוק האויב יביא שקט כזה. כעת אנחנו רוצים לראות גם מעשים ולא רק דיבורים".