הערב (שבת) בחדשות 12 נחשפו ציטוטים משיחה בין הרמטכ"ל הרצי הלוי והאלוף ניצן אלון לבין הורים של חיילים חטופים, חיים ומתים. 

לפי הדיווח, ההורים אמרו בשיחה: "לחץ צבאי הורג את החטופים. אנחנו חוששים שגם הילדים שלנו יחזרו גופות כמו ששת החטופים שחזרו. לא מוכנים שצה"ל יתקרב לאיפה שהילדים מוחזקים". 

הפגנות ברחבי הארץ בקריאה לשחרור החטופים: "הממשלה ויתרה עליהם"  

הפגנה לשחרור החטופים  (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

הורה אחר אמר: "אתה המפקד של הבן שלי. אתה מסכן את הבן שלי שאם יש אפשרות להוציא אותו בעסקה אז צריך לשמור עליו. אנחנו לא מעוניינים במבצע חילוץ. לא רוצים עוד ארנון זמורה". 

הורה אחר הטיח ברמטכ"ל לפי הדיווח: "האחריות היא עליך - אתה המפקד. אתה הצבת אותו בקרב ואתה חייב להחזיר לי אותו בחיים. אם שיקולים אחרים מניעים אתכם אז זה על הידיים שלכם". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על פי הדיווח, הרמטכ"ל אמר דברים קשים להורים: "בחמאס תמיד נוכל להילחם. להחזיר חטופים - ככל שהזמן יעבור יהיה יותר קשה ולא בטוח שיהיה את מי להחזיר. אמרתי את זה גם לדרג המדיני". עוד אמר: "כל עוד אין הסכם חטופים, אנחנו נפעל להביא חטופים ככל האפשר. עדיין לא נדע להביא את כולם במבצעים. נעשה כל מאמץ לנסות להחזיר כמה שיותר. אנחנו משקיעים מאמצים גדולים לדעת איפה החטופים ולוקחים סיכונים גם כדי להביא מודיעין בצורה אחראית". 

עוד הוסיף הרצי הלוי לפי הדיווח: "בעניין סיום המלחמה אני לא יודע לומר כמה זמן. אנחנו לא קרובים לסיום. אני חושב שאם לא נילחם ונלחץ על חמאס הוא ייקח את הזמן ויהיה הרבה יותר קשה להביא חטופים". בסיכום דבריו אמר: "הסכם להשבת חטופים הוא החלטת ממשלה. אנחנו עושים הכל כדי להביא את התנאים הטובים ביותר. זו האחריות שלנו על הבנים שלכם. אני זוכר את זה. ואנחנו פועלים בכל דרך כדי להחזיר אותם".