מלחמת חרבות ברזל: הדיון הביטחוני בהובלת ראש הממשלה ושר הביטחון מתקיים כעת בקריה. על פי מערכת הביטחון, הערכה היא כי חיזבאללה עלול לפתוח במתקפה נגד ישראל.

צה"ל נוקט במספר צעדי ביטחון מחשש כי חיזבאללה ירצה לראות בישראל אחראית לפיצוצי הביפרים של אנשיו. במקביל, הרמטכ״ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב בהשתתפות פורום המטה הכללי, בדגש על המוכנות בהתקפה ובהגנה בכלל הזירות. דובר צה״ל מבקש להבהיר כי בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. יש להמשיך ולשמור על ערנות ודריכות. 

פיצוצי הביפרים בלבנון: יותר מ-4,000 פצועים; חיזבאללה הבטיח לנקום | שידור חי

בשיטת יחיא עיאש: פרטים חדשים על הפריצה שהדהימה את חיזבאללה

במקביל, שר החוץ הלבנוני אמר כי המדינה מתכוננת לתגובה קשה במיוחד מצד חיזבאללה, כך לפי דיווח של הניו יורק טיימס. "חיזבאללה יגיב בוודאות בצורה משמעותית", אמר לאחר שיחה עם גורמים מחיזבאללה.
 

הרצי הלוי (צילום: דובר צהל)
הרצי הלוי (צילום: דובר צהל)

המשטרה ממתינה להנחיית פיקוד העורף ורח"ט צפון בצה"ל במטרה להיערך בהתאם מבחינת תגבור כוחות המשטרה בצפון ככל שיידרש, נוכח האירועים האחרונים בלבנון. 

רמה אחת מעל כולם: פיצוצי הביפרים בלבנון יהדהדו לעוד שנים רבות
בשיטת יחיא עיאש: פרטים חדשים על הפריצה שהדהימה את חיזבאללה

במשטרה ממתינים בדריכות להחלטות שיתקבלו בסיום הישיבה בקריה וכן להנחיות שיועברו לפיזור וויסות כוחות בגזרה. בשלב הזה, אין שינוי מבחינת סדר היום של הכוחות, אלא שהדברים עלולים להשתנות בהתאם לאותן הנחיות ככל שיהיה בהן לתגבר את הכוחות. 

פיצוצי הביפרים בלבנון (צילום: רויטרס)
פיצוצי הביפרים בלבנון (צילום: רויטרס)

בערים שונות במרכז ובצפון עדכנו את התושבים בהתפתחויות האחרונות. עיריית חדרה פרסמה: "בעקבות האירועים האחרונים בלבנון, ראש העיר קיים הערכת מצב עם גורמי הביטחון ופיקוד העורף. בשלב זה - אין שינוי במדיניות ההתגוננות בחדרה. עיריית חדרה ערוכה לכל תרחיש ופועלת בהתאם להנחיות פיקוד העורף".

עיריית נהריה הודיעה לתושבים: "זה עתה סיימנו הערכת מצב נוספת עם כלל גורמי החירום, הצבא וכוחות הביטחון. חשוב להדגיש כי נכון לעכשיו אין כל שינוי בהנחיות פיקוד העורף הקיימות בעיר. אנו עוקבים אחר האירועים וההתפתחויות וממשיכים לקיים הערכות מצב על פי הצורך". בעיריית חיפה הסתיימה לפני שעה קלה הערכת מצב בהשתתפות הנהלת העירייה, קציני פיקוד העורף, משטרה, כב"ה ומד"א. נכון לעכשיו, נמשכת שיגרת החירום ואין שינוי במדיניות ההתגוננות.

עם זאת, באזור המרכז נמשכה שגרת החיים. בתי קפה בתל אביב ובמרכז היו שוקקים כמידי ערב ושגרת עומסי התנועה הכבדים בצירי תנועה מרכזיים נמשכה. בחלק מהרשויות המקומיות הגבירו את ההיערכות, אך באופן רשמי רק מעט רשויות באזור המרכז הודיעו על שינוי בהיערכות.

"אנשים כבר התרגלו לשגרת מלחמה וגם כאשר יש חשש מהסלמה, הם ממשיכים את שגרת החיים", העריך בעל בית קפה ברמת גן – "אבל רואים יותר דריכות וחוסר ודאות לקראת העתיד".