אהוד יערי, פרשן לענייני ערבים בערוץ 12, התייחס היום (רביעי) בחדשות אחר הצהריים לפיצוץ הביפרים של חיזבאללה והציע את עמדתו לסיטואציה הישראלית מול לבנון.

בפתח דבריו, אמר יערי כי "הרשתות מלאות דברי לעג וקלס שצוחקים על חיזבאללה ובעצם אומרים - הארגון מצייד את האנשים בציוד שמביא לפיצוץ. זה מאוד מטריד את חיזבאללה, זו לא התדמית שהם היו רוצים להצטייר בה, אבל הם לא יכולים לעצור זאת. הם נותנים לגל לעבור ויתקדמו משם. כרגע יש פגיעה אנושה למדי בתדמית שלהם ובדרך שבה הם נתפסים בעולם הערבי".

לבנון בהלם מוחלט: הטעות הקשה שעשו פעילי חיזבאללה עם הביפר
צביקה יחזקאלי טוען: מיד אחרי הפיצוצים בלבנון - זה מה שהדליק את העולם הערבי

"צריך לזכור: יש להם מאות פעילים שנפצעו, חלק נהרגו, חלק מאושפזים לזמן ממושך", הוסיף. "בעצם שיטת התקשורת שלהם עם האנשים הושבתה. הם נהגו לעשות זאת כי הם לא רצו לעשות זאת עם סלולרי ואז ברגע שהם לא יכולים לתקשר עם האנשים שלהם, שהם מפוזרים, כל ההיגיון של חיזבאללה הוא מעבר משגרה לחירום".

עוד הוסיף: "עד עכשיו אנחנו מול החיזבאללה כבר כמעט שנה במצב שבו הטילים הכבדים שלהם לא במשחק, אנחנו לא פוגעים בהם והם לא משתמשים בהם. כשאתה אומר מלחמה גדולה בלבנון, אתה צריך ללכת לתקוף בהצלחה את מאגרי הטילים הכבדים שנמצאים יותר בעומק לבנון ואתה מסתכן בזה שהם יפעילו את אותו הנשק".

הביפרים של חיזבאללה (צילום: REUTERS/Ann Wang )
הביפרים של חיזבאללה (צילום: REUTERS/Ann Wang )

"העיתונאי המקורב ביותר לנסראללה אומר שהפעולה של ישראל הייתה פעולה משוגעת, חריגה בהצלחתה, משהו מדהים - נותן שבחים בלי סוף. עכשיו היא הסירה את כל המגבלות, אנחנו לא באותו מתווה בו התנהלה ההתקוטטות בין ישראל לחיזבאללה. ישראל חוששת שנפעיל את כוח רדואן לחדירה לתוך היישובים ודבר שני חוששת מפני כניסת הטילים הכבדים לתוך המשוואה".

"מעולם לא הייתה הזדמנות כל כך טובה לטפל במערך הטילים הכבדים של חיזבאללה בלבנון כמו עכשיו כשהארגון נמצא במצבו הנוכחי", אמר יערי. "מניין ההרוגים בשורות חיזבאללה גבוה פי כמה מהמספרים שמתפרסמים עד עכשיו בלבנון. רוב מערכות הקשר הפנימי של חיזבאללה מושבתות, לא פעילות. יש להם בעיה חמורה בעניין הזה. חלק ניכר ממפקדי חיזבאללה אינם כשירים לתפקד בשלב הזה גם אם רק נפצעו באורח קל או בינוני. יש פה מצב של הזדמנות שצריכה להישקל בכובד ראש".