גל אזעקות הדהד היום (שישי) בצפת ובשורת יישובים בגליל העליון, ביניהם דלתון, ביריה, ריחאנייה, כרם בן זמרה, כפר בלום, ג'ש, גוש חלב, ברעם, דוב"ב, קדיתא ועמוקה, וכן בקיבוץ אורטל שבצפון רמת הגולן. במקביל, מדווחים בלבנון על תקיפות של חיל האוויר הישראלי בכפרים עיתרון, מיס ג'בל וכפר כילא.

דובר צה"ל מסר כי זוהו כ-140 שיגורים לעבר יישובי הצפון. במשטרת ישראל התקבלו דיווחים על מספר נפילות במוקדים שונים במחוז הצפוני. כתוצאה מכך, פרצו מספר שריפות אשר מטופלות כעת על ידי כוחות הכיבוי. כמו כן, התקבל דיווח על פצוע קל, אשר פונה לקבלת טיפול רפואי על פי גורמי הרפואה. 

הביפר ששינה את האיזון: ישראל צפויה לקבל החלטה ביטחונית דרמטית | אבי אשכנזי

שוטרים וחבלני משטרה של המחוז הצפוני פרסו כוחות בזירות האירוע, וכעת הם עוסקים בסריקות להסרת סכנה מהציבור ולטיפול במוקדי הנפילה. בשלב זה ידוע על נזק שנגרם.

בעקבות ההסלמה, הנחיות פיקוד העורף עודכנו. תושבי היישובים הבאים בגולן ובגליל התבקשו לשהות בסמוך למרחבים מוגנים: אביבים, דוב"ב, עלמה, כרם בן זמרה, ריחניה, דלתון, עמוקה, ביריה, קדיתא, ספסופה, מירון, בר יוחאי, אור הגנוז, כפר שמאי, שפר, אמירים, קריית שמונה, צפת, יישובי צפון הגולן מקו קצרין צפונה, מבואות חרמון, מרום גליל (עד שפר כולל), יסוד המעלה, חצור הגלילית, ראש פינה ומטולה.

 עוד קודם לכן, אחרי אומדן נזקים, ההערכה היא כי במטולה 50 בתים נפגעו בלילה החולף בין חמישי לשישי. סך הכל מאז תחילת המלחמה נפגעו מעל 300 בתים - המהווים מחצית מבתי המושבה.