10 מפקדי כוח רדואן, ביניהם ראש אגף המבצעים של החיזבאללה איבראהים עקיל, חוסלו היום (שישי) במהלך תקיפה של צה"ל בשכונה דאחייה שבביירות.

אדריכל תכניות הפלישה לגליל: מי היה איברהים עקיל שחוסל בבירות?

על פי אל-ג'זירה, התקפיה כוונה כוונה ל-20 מפקדים מהנהגת רדואן שהיו בפגישה בחניון שקומה השנייה מתחת לאדמה. היא בוצעה עם ארבעה טילים שהובילו לקריסת המבנה, והגיעו עד לקומה בה התקיימה הפגישה.

על פי גלי צה"ל, כל האירוע נמשך כמה שעות בלבד. זהו לא חיסול שמתוכנן תקופה ארוכה, אלא ניצול של ״הזדמנות מבצעית״, כאשר הגיע המודיעין על עקיל והבכירים שמתכנסים בתוך דירה מבצעית תת קרקעית. למרות המורכבות של תקיפת דירה מתחת לקרקע, מהרגע שעלה המודיעין - חיל האוויר ביצע תכנון מהיר של הפעולה.

החיסול עלה מיד לרמטכ״ל, שהיה באותו הזמן בביקור בצפון. הרמטכ״ל אישר את התקיפה והעלה אותה לאישור הדרג המדיני. התקיפה הוגדרה: ״הזדמנות הכרחית לביצוע״. הדרג המדיני אישר - והתקיפה יצאה לפועל.

גורמי ביטחון בישראל אומרים: ״לנסראללה לא נותרו שני האנשים החשובים ביותר שישבו לצידו בכל הערכת מצב. כשאנחנו מדברים על 'שלב חדש במלחמה' - לזה בדיוק אנחנו מתכוונים. ביירות הייתה בעבר הקו האדום - עכשיו כבר אין יותר קווים אדומים״.