למעלה מ-100 שיגורים נורו הבוקר (ראשון) מלבנון לעבר ערי ויישובי הצפון. זאת, על רקע חיסולו של ראש מערך המבצעים של חיזבאללה איבראהים עקיל ו-15 בכירי חיזבאללה נוספים בתקיפה של חיל האוויר בביירות שאירעה ביום שישי ומתקפת הביפרים שקדמה לה. הכתב והפרשן לענייני ערבים אבי יששכרוף ("ידיעות אחרונות") התייחס הבוקר לדברים בשיחה עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM.

"נסראללה יכול להגיע לכל מקום. אני לא יודע עד כמה היכולות הצבאיות שלו כרגע נפגעו כתוצאה מהמתקפה בדאחיה וממתקפת הביפרים  מכשירי הקשר, אבל אני יכול להמר שאם הוא היה רוצה הוא היה יכול לכוון במדויק אל הקריה, אל גלילות ובכל המתקנים הכי רגישים שיש במדינת ישראל", אמר יששכרוף בפתח השיחה.

שאלת השאלות: האם החמאס באמת הוכרע?
בהודעה הארוכה של גדעון סער מסתתרת תובנה אחת חשובה | פרשנות

"וקטור אחד הוא שהיכולות הצבאיות שלו נפגעו באופן דרמטי משמעותי, מתקפת הביפרים פגעה בקאדר הכי רחב של פעילי חיזבאללה מרכזיים. אבל גם מי שראה את הנאום וגם בעקבות ההצהרות האחרונות יש תחושה שנסראללה לוחץ על הברקס", הסביר. "יש פה איזשהו מרחב תמרון מסוים שנסראללה נמצא בתוכו שאומר: אנחנו עדיין במלחמה מוגבלת. השאלה היא מתי הוא יחצה את הרוביקון לחלוטין. אני בתחושה שלי שהוא עדיין לא רוצה לגרור את לבנון למלחמה סופר עצומה שבה יש כוחות קרקעיים ישראלים על אדמת לבנון".

מתקפת הביפרים בלבנון (צילום: רויטרס)
מתקפת הביפרים בלבנון (צילום: רויטרס)

 בהמשך השיחה התייחס הפרשן לקשר בין החזיתות: "כולנו מבינים שיש פה קשר בין החזית הדרומית לבין החזית הצפונית. גם נסראללה אומר את זה וגם בכירי מערכת הביטחון בישראל אומרים: כדאי שנסכם את האירוע בדרום, נסגור את סיפור החטופים בעסקה ונתפנה למאמץ המרכזי שהוא חיזבאללה, כי האיום משם הרבה יותר משמעותי מאחר וצריך למקד מאמץ. אני לא יודע אם זה ריאלי, אבל אולי יש דרך להוריד את נסראללה מהעץ בצורה של עסקה כוללת. אם יש פה אפשרות לעסקה שתחבר בין החזיתות, אולי זה יעניק לנסראללה תירוץ לרדת מהעץ שהוא טיפס עליו".

שכונת הדאחייה בביירות בה בוצע חיסול 16 בכירי חיזבאללה (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"הייתי רוצה לומר בשליפה, שאין פה קונץ פטנט. אבל מסתבר שאחרי מתקפת הביפרים יש כמה קונצים. אבל הרחבת הלחץ צפונה על האוכלוסייה הלבנונית תביא להרחבת הלחץ דרומה על האוכלוסייה. זה יוביל לפגיעה גם בנו בישראל. השאלה אם יש פה דרכים אחרות", ציין. "אני רוצה לקוות שיש מדרגות יותר נכונות כדי להפעיל עליו לחץ. אם אתה נותן לו פיתוי או 'פרס', אם נצליח להגיע לעסקה בדרום ולהגיע להפסקת אש שרוב הפלסטינים בה, והוא לכאורה זה שנותן להם את המתנה הזאת: 'הנה, אני גרמתי להפסקת האש'.

סייע בעריכת הכתבה: אחיעד לוק, 103FM

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]