צה"ל עדכן הבוקר (ראשון) כי יותר מ-100 רקטות שוגרו מלבנון בשעות האחרונות לאזור המפרץ ועמק יזרעאל, חלקן יורטו. עד כה במטחים, אותרו לפחות שלוש זירות נפילה - אחת מהן ברחוב חיים בשכונת צור שלום אשר בעיר קרית ביאליק, צפונית לחיפה. מבנה בן שתי קומות נפגע, וכתוצאה מהפגיעה גבר כבן 70 נפצע בינוני, ונערה בת 16 וגבר כבן 70 נפצעו קל. 

רוב התושבים בשכונה, שאינם מתורגלים לירי כה מסיבי של רקטות, מתגוררים בבתים ללא ממ״דים - ורבים מהם לא הספיקו להגיע למקלטים השכונתיים בזמן. חלק מהתושבים נפצעו - וחלקם ניצלו מפגיעה בנס. 

"לוחץ על הברקס": למרות ההסלמה, נראה כי נסראללה עוד לא חצה את הרוביקון
ברק סרי חושף: המסר שקיבל נתניהו מהמפלגות החרדיות לגבי גלנט

שושנה גיזלמן, תושבת קרית ביאליק, שביתה נפגע בגל ההתקפות האחרון, סיפרה ל״מעריב״ על רגעי החרדה וההרס בעקבות פגיעה ישירה בבית ברחוב בו היא מתגוררת: "אני גרה לבדי ובביתי אין ממ״ד, כך שיש 60 שניות להגיע למקלט המשותף של כל השכנים. אני גרה בקומה שנייה - ולא הספקתי להגיע למקלט. בזמן האזעקה, שמעתי בומים עוצמתיים וקרובים - אז פחדתי להתקדם לעבר המקלט. פשוט נצמדתי לקיר הבית והתפללתי. לאחר האזעקה הבנתי שבית לידי נפגע פגיעה ישירה מרקטה - ואילו בבית שלי התנפצו גם כל החלונות״, תיארה. 

רסיסים בחדר המדרגות (צילום: שקד שדה)
רסיסים בחדר המדרגות (צילום: שקד שדה)

״לאורך כל הרחוב הבתים נפגעו מהדף הפגיעה הישירה, לפחות 12 בתים בהם כל התריסים מהחלונות קרסו, חלונות התנפצו - כל השכונה מלאה ברסיסים. תושבים נפצעו, שלוש מכוניות נשרפו עד היסוד, עצים קרסו. בחיים לא חווינו דבר כזה בשכונה, אפילו לא ב-2006. כולנו שיערנו שתהיה תגובה של חיזבאללה - אך לא חשבנו שבעוצמה הזו, בייחוד כשיש 'כיפת ברזל' שאמורה להגן עלינו״. 

בית שניזוק מפגיעת רקטה בקרית ביאליק (צילום: שקד שדה)
בית שניזוק מפגיעת רקטה בקרית ביאליק (צילום: שקד שדה)

כשהיא מתארת את מה שראתה לאחר הפגיעה, התחושות עדיין טריות: "ההלם עצום. הלכתי לראות את המצב בבתים הסמוכים, והתושבים בטראומה. ילדים, קשישים, כולם המומים. נראה שהשיקום ייקח זמן רב״. 

בניין ומכונית שנפגעו מרקטה, קרית ביאליק (צילום: שקד שדה)
בניין ומכונית שנפגעו מרקטה, קרית ביאליק (צילום: שקד שדה)

גם אלי, שכנה של שושנה, מספר על הנזק העצום שנגרם ברחוב: "יש נזק סביבתי בכל הבתים. הבית שלי נפגע גם – החלונות, התריסים, הקירות. הכל התמלא ברסיסים. אנו נשב במקלטים כמה זמן שצריך, רק שיסיימו את העבודה בלבנון ויסירו את האיום״, תמך בפעילות כוחות הביטחון.  כמו שושנה, גם אלי הרגיש את עוצמת ההדף: "שמענו את ההדף חזק, שמענו את הבום אפילו מתוך המקלט. הכל התנפץ ממש לידנו״.