ראש האגף האסטרטגי בצה"ל האלוף טולדנו הודיע היום (ראשון) לשרים כי בימים הקרובים תוצג תוכנית מקיפה לגבי חלוקת הסיוע ההומניטרי בצפון רצועת עזה והאחריות האזרחית ברצועה, זאת במטרה לשלול מחמאס את שליטתה האזרחית.

"פאדי" יצא מהקפאה: נסראללה משנה את כללי המשחק ומאותת לישראל
חיזבאללה תכנן להוציא את ה-7 באוקטובר שלו ואז הגיעו הטילים בדאחיה

כזכור, בשבוע שעבר, חבר הכנסת אביחי בוארון (הליכוד) החל להחתים חברי כנסת על תוכנית ההכרעה של גיורא איילנד, הכוללת מצור מלא על צפון הרצועה. 27 חברי כנסת מהקואליציה, כולל שרים, פנו במכתב לראש הממשלה נתניהו, בבקשה לכנס את הקבינט הביטחוני לדיון בפינוי צפון הרצועה ובדרכי חלוקת הסיוע ההומניטרי.

במכתב ציינו הח"כים כי למרות ההישגים בשטח, לא הושגו המטרות שהוגדרו על ידי קבינט המלחמה, כמו השמדת היכולות הצבאיות של חמאס והשבת החטופים. הם הוסיפו כי נוכחות קבועה של חיילים בציר פילדלפי מחייבת השלמה אסטרטגית באמצעות שליטה בסיוע ההומניטרי.

בימים האחרונים הונחה על השולחן 'תוכנית האלופים', הנתמכת על ידי מספר קצינים בכירים, שמטרתה להביא להכרעת חמאס. התוכנית כוללת שלבים שונים: פינוי האוכלוסייה בצפון הרצועה, הטלת כתר באזור, מניעת אספקה לאזור והפעלת לחץ צבאי. ח"כ בוארון הדגיש: "אי אפשר להתעלם מהדיסוננס בין רוה"מ לראשי מערכת הביטחון. התאגדנו כדי לתת רוח גבית לקבינט".