מלחמת חרבות בברזל: ארגון הטרור חיזבאללה הביע היום (שבת) את תנחומיו למנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, "לוחמי הג'יהאד", המאמינים, והעם הלבנוני על מותו של נסראללה, ובירכו אותו על כך שהפך ל"שהיד". הנהגת חיזבאללה הבטיחה כי ימשיכו את דרכו "מלאת ההקרבות והשהידים" של נסראללה במלחמה נגד ישראל ובתמיכה בעזה, ומתוך הגנה על לבנון.

בנוסף כתבו: "אנו מברכים את הוד מעלתו המזכיר הכללי של חיזבאללה, סייד חסן נסראללה רדואן מאי אלוהים העניק לו את הכבוד האלוהי הגבוה ביותר, מסדר האימאם חוסיין עליו השלום, בהגשמת רצונותיו היקרים ביותר וברמות הגבוהות ביותר של אמונה ואמונה טהורה, כקדוש מעונה בדרך לירושלים ופלסטין".

אזעקות ברחבי הגליל; דיווח על חידוש התקיפות בפרברי ביירות
אם כדי להיפטר מנסראללה היה צריך לשגר את הזוג נתניהו לניו יורק: יצאנו בזול | בן כספית

בסרטון האחרון שפרסם נסראללה דיבר באופן סימבולי על השהידים ואמר "חזית לבנון לא תיעצר עד שתיפסק התוקפנות נגד עזה".

הסרטון האחרון של נסראללה (צילום :חיזבאללה)

ארגון הטרור חמאס גם הוא התאבל על חיסולם של נסראללה ובכירי חיזבאללה נוספים בתקיפה בדאחייה אמש. הארגון גינה בהודעתו את "התוקפנות הציונית הברברית" שפגעה במבני מגורים לדבריהם בדאחייה ואמר כי מדובר בפעולה "טרוריסטית ופחדנית".

באיראן הניפו דגל מעל כיפת מקדש רזאווי במשהד לאות אבל על חיסולו של חסן נסראללה. 

עיראק הכריזה על שלושה ימי אבל לציון חיסול נסראללה. 

עארורי, איסמעיל הניה, חסן נסראללה (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
עארורי, איסמעיל הניה, חסן נסראללה (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

הארגון הביע את הערכתו כלפי נסראללה על ההקרבות שהקריב למען "שחרור ירושלים ומסגד אל-אקצא", את חזית התמיכה שניהל ואת עמדותיו התומכות כלפי העם הפלסטיני וארגוני הטרור הפלסטיניים.

כזכור, מבצע "חיצי צפון" נמשך, ובעוד האבק טרם שקע בתקיפה הדרמטית בדאחייה, שבה חוסל מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, צה"ל תקף גם הבוקר (שבת) מטרות בביירות. במקביל, נורו לעבר יישובי הגליל העליון, וזוהה מטח של כעשרה שיגורים.

סממניו של  נסראללה, דף הנאום והמשקפיים (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
סממניו של נסראללה, דף הנאום והמשקפיים (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בצה"ל הודיעו הבוקר כי במהלך הלילה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מבנים שבהם אוחסנו אמצעי לחימה, משגרים שכוונו לעורף מדינת ישראל ומבנים צבאיים בהם פעלו מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה.

כתבת אל-מיאדין מספידה את נסראללה בדמעות (צילום :רשתות ערביות)