פעילי חיזבאללה איתרו וזיהו את גופתו של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה בדאחייה בביירות היום (שבת) עם שחר, יחד עם גופתו של בכיר חיזבאללה, עלי כרכי, כך פורסם בניו יורק טיימס על בסיס מידע מודיעיני שהושג מתוך לבנון. בשעות הצהריים אישר ארגון חיזבאללה את החיסול. 

עוד דווח כי ישראל ידעה במשך כל החודשים האחרונים בנוגע למקום הימצאו של נסראללה, אך בחרה שלא לבצע את החיסול, עד להחלטה שהתקבלה על כך בשבוע שעבר. כמו כן, נכתב כי גופתו של נסראללה נמצאה בסמוך לזו של עלי קרקי, שניסיון חיסולו לפני כשבוע הסתיים ללא הצלחה. 

אם כדי להיפטר מנסראללה היה צריך לשגר את הזוג נתניהו לניו יורק: יצאנו בזול | בן כספית
עכשיו גם בחיזבאללה מודים: נסראללה חוסל בדאחייה בביירות

עוד דווח כי האשם סאפי א-דין צפוי להתמנות למחליפו של נסראללה. על פי הדיווח, כ-80 פצצות במשקל טון הונחתו על המפקדה הצבאית של החיזבאללה, שם חוסל נסראללה. 

בנוסף, גורמים ישראלים מסרו ל-CNN כי מבנה ההנהגה של החיזבאללה הצטמצם, ושהארגון "נמצא במצב של כאוס". עם זאת, הבהירו: "חיזבאללה מסוגל להתארגן מחדש ולהחליף את מנהיגיו, והוא עשוי לעשות זאת". 

כזכור, דובר צה"ל הודיע הבוקר באופן רשמי כי חסן נסראללה, מנהיג ארגון הטרור חיזבאללה וממייסדיו, חוסל אתמול בתקיפה ישראלית בדאחייה בביירות. יחד איתו חיסל חיל האוויר גם את עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בחיזבאללה. לפי ברק רביד באקסיוס, עבאס נילפרושן, מפקד כוח קודס, אף הוא חוסל בתקיפה. בשעות הצהריים היום אישרו משמרות המהפכה את חיסולו של עבאס נילפרושאן, עוזר מפקד המבצעים של משמרות המהפכה ומפקד כוח קודס בלבנון.

הניו יורק טיימס חושף: ידיעת הזהב שהובילה לאיתורו של נסראללה

הקלטת קולות הקשר לאחר חיסול נסראללה (צילום :דובר צה"ל)

נסראללה בן ה-64, עמד בראש ארגון הטרור חיזבאללה במשך 32 שנים. הוא היה ארכי-טרוריסט ששינה את פני המזרח התיכון, נולד בעיירה מצפון לביירות למשפחה שיעית ממעמד נמוך. בגיל צעיר הוא הצטרף לתנועת השיעים "אמל", אך עם הזמן החליטה קבוצה של חברי תנועה זו, כולל נסראללה, לעבור לארגון החיזבאללה שהוקם על ידי איראן לאחר מלחמת לבנון הראשונה ב-1982.

חסן נסראללה (צילום: רויטרס)
חסן נסראללה (צילום: רויטרס)

נסראללה היה אחראי לרצח של אזרחים ישראליים וחיילים רבים, ולתכנון והוצאה לפועל של אלפי פעולות טרור נגד מדינת ישראל וברחבי העולם. נסראללה היה מקבל ההחלטות המרכזי והמאשר הבלעדי של החלטות אסטרטגיות-מערכתיות, ולעיתים גם החלטות טקטיות בארגון.