מלחמת חרבות ברזל: בצה"ל סבורים כי חיזבאללה ישנה את המבנה שלו. ההנהגה תידרש להיות מחולקת בין כמה דמויות, כאשר כבר עתה יש בלבול בתוך הארגון כיוון שכל רמת המפקדים של הארגון חוסלה. תחילה כל הצמרת שסביב נסראללה חוסלה ועתה גם הוא.

"אנחנו עובדים בתוכנית סדורה שהוצגה לקבינט ואושרה. זה החל ב-30 ליוני כשחוסל רמטכ"ל חיזבאללה, ואחר כך ב-25 לאוגוסט הייתה תקיפת מנע. אנחנו בתקיפות רחבות של גריעת אמל"ח ויכולות, וגם סיכולים. הפגיעה במטה המודיעין לפני ימים הפכה את החיזבאללה לעיוור - הוא לא רואה את המטוסים ומתקשה לראות את הפעילות שלנו. אנחנו מחלישים יום אחרי יום את חיזבאללה. יש לנו סל כלים ואנחנו נמשיך להתקדם יום אחרי יום, שעה אחרי שעה", אומרים בצה"ל.

עכשיו אפשר לספר: "נערכנו מספר ימים" | הטייסים שמאחורי חיסול נסראללה
דובר צה"ל בערבית שיגר מסר ברור לחיזבאללה: ברשתות יצאו מהכלים | צפו

זוהי מלחמה רב-זירתית: צה"ל נמצא בהתקפה בלבנון ובעזה, ובהגנה והתקפה מול איראן ותימן. יש בין 600 אלף למיליון תושבי לבנון שעזבו את בתיהם. יש סכסוכים כרגע בין העדות בלבנון, אומרים בישראל.

פיצוצים בלבנון (צילום: רויטרס)
פיצוצים בלבנון (צילום: רויטרס)

על פי פרסומים ערבים, במהלך היום ניסתה איראן לשגר מטוס סיוע עם אספקה. מעל עיראק הבין צוות המטוס כי ישראל נחושה למנוע ממנו לנחות בביירות או בסוריה, והוא הסתובב. בצה"ל אומרים כי הם מתכוונים למנוע את העברת הסיוע דרך האוויר לחיזבאללה.

בצה"ל אומרים כי חיזבאללה הופתע מהמהלך הישראלי. בישראל מעריכים כי איראן בוחנת את המצב שנוצר. ההערכה היא כי היא תפעל למנוע פגיעה מוחלטת בשרידות חיזבאללה.

תקיפה בדאחייה בביירות (צילום :רשתות ערביות)