על רקע חיסולו הדרמטי של חסן נסראללה, מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר דורון גביש שוחח הבוקר (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM על המשך הלחימה מול חיזבאללה והאיום הח'ותי.

הצעד הבא? ישראל החלה בביצוע "תנועות קרקעיות" בגבול לבנון | דיווח

כך הוא אמר: "מה שקרה מאז 2006 ועד היום, זה שחלק המערכות המתקדמות נמצאות גם בים. ראינו יירוטים של כל מיני פריטים שהגיעו גם מכיוון תימן וגם מכיוונים אחרים על ידי ספינות חיל הים, כי יש יכולות חדשות שדומות למה שפוגשים בקרקע נגד רקטות וטילים. מצד שני, גם אל מול האיומים בים צה"ל פועלים. מצבנו בהחלט טוב יותר ממה שהיה לפני כן".

גביש הוסיף: "אתה תמיד נערך לאותו תרחיש שהם כן משגרים אליך ועדיין יש להם יכולות, אנחנו יודעים שעוד יש להם יכולות כאלה ואחרות. מה שראינו בשבועיים האחורנים, ודאי בכמה ימים האחרונים, זו פגיעה סיסטמתית בשרשרת הפיקוד. הפגיעה הייתה מסיבית במערכים, גם בקצרים, גם בבינוניים, גם באסטרטגיים. אתה מפחית בהתקפה כמה שיותר וכמובן בולם את הניסיונות שלהם לשגר".

על המשך הלחימה מול חיזבאללה אמר גביש: "אפשר להגיד על הסיפור של הדאחייה ונסראללה הערכה וגאווה. אנחנו צריכים להמשיך להיות נחושים, אבל מאוד צנועים, הדברים לא נגמרו. בסוף, מטרות המלחמה עוד לפנינו ולכן המהלכים שנעשו או ייעשו צריכים לשרת את מטרות המלחמה. ניצול ההזדמנות יכול להיות במהלכים הצבאיים, אבל גם המדיניים, צריך לעבוד במקביל. באשר למהלכים הצבאיים, אין ספק שאנחנו בנקודה בה האויב חלש וזה הזמן ללחוץ עוד יותר ולהביא לנקודה בה הוא מרים ידיים. לכן, המהלך הקרקעי הוא בהחלט אופציה ויש לו משמעות".

מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר הוסיף: "אני לא יודע להגיד שזה הכרח, אני חושב שזו אופציה שצריך לשקול מאוד לעומק. כשאומרים הכרח, זה עומד מול אלטרנטיבה. השאלה מה האלטרנטיבה. מבחינה צבאית, אין ספק שהמהלך הקרקעי הוא המהלך הבא".

בנושא החות'ים, אמר גביש: "אני חושב שהמילה הנכונה היא להיות דרוכים. רואים את מערכות ההגנה. בשבוע שעבר יכולנו לראות שכלל השכבות שלנו פעלו אל מול איומים. צריך לראות שעדיין יש פה נוכחות מיוד משמעותית של השותף האמריקאי שנמצא כאן עם סד"כ מאוד משמעותי. לאיום הזה של החות'ים יש מענה גם בטווח רחוק, אבל גם שם עשינו מהלך התקפי. יכול להיות שאם הם ימשיכו במעשים שלהם זה יקרה להם שוב".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm