בצה"ל מאשרים באופן רשמי: חיל האוויר תקף היום (ראשון) מטרות של שלטון הטרור החות׳י בתימן כ-1,800 ק״מ מגבול ישראל. 

עשרות כלי טיס של חיל האוויר בהם מטוסי קרב, מטוסי תדלוק ומודיעין תקפו בהכוונת אגף המודיעין מטרות בשימוש צבאי של שלטון הטרור החות׳י במרחבים ראס עיסא וחודידה שבתימן. צה״ל תקף תחנות כוח ונמל ימי, אשר משמשים לייבוא נפט. 

באמצעות התשתיות והנמלים שהותקפו, השלטון החות׳י מעביר אמצעי לחימה איראנים לאיזור, ואספקה לצרכים צבאיים, ובכך גם נפט. התקיפה בוצעה בתגובה למתקפות האחרונות שביצע השלטון החות׳י לעבר מדינת ישראל. גורמים ישראלים בכירים ציינו כי התקיפה בתימן תואמה עם ארצות הברית.

תקיפה רודפת תקיפה: שלושה פיצוצים הרעידו את הדאחייה; צפו ביירוט מעל חצור הגלילית  
מת מחנק וייסורים: כך נראו רגעיו האחרונים של נסראללה בבונקר

תקיפה בתימן (צילום :רשתות ערביות)

ברשתות הערביות דווח על פיצוצים עזים שנשמעו במספר מוקדם במרחב חודיידה והסביבה ודווח כי מספר מיכלי נפט נשרפו בעקבות התקיפות. מדובר פגיעה קשה בכיס של החות'ים, שכן מכירת נפט מהווה אחד ממקורות המימון מרכזיים שלהם. בנוסף, דיווחים על מספר שריפות בנמל חודיידה בעקבות התקיפות. 

לפי דיווח באלחדת, התקיפה העצימה בתימן מהווה מסר לאיראן - ישראל מאותת לאיראנים שהיא יכולה לפגוע בעומק המדינה. 

באל-מיאדין ציטטו בכיר חות'י שהגיב לתקיפות ואמר: "התוקפנות הישראלית לא תגרום לנו להפסיק את התקיפות". מקורות מקומיים אמרו לאל-מיאדין כי אזרחים נפצעו בתקיפה בתחנת הכוח בנפת אל-חודיידה, במערב תימן.

תימן עולה באש: ישראל תקפה את חודיידה (צילום :רשתות ערביות)

עוד צוטטו בכירי החות'ים בכלי תקשורת ערביים ואמרו: "אמריקה נתנה אור ירוק למבצע בתימן, על אמריקה לשאת בתוצאות". החות'ים אמרו בנוסף: "אמריקה כשלה בתוקפנותה נגד תימן, וגם האויב הציוני ייכשל בהשגת מטרותיו" והוסיפו "יש לנו מפה נרחבת של מטרות אסטרטגיות בישראל".

"הפגיעה במטרות אזרחיות תיענה בתקיפת מטרות ישראליות" הדגישו החות'ים בתקשורת הערבית. 

תקיפות בנמל חודיידה בתימן (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
תקיפות בנמל חודיידה בתימן (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

מדובר צה"ל נמסר עוד כי לאורך השנה האחרונה, שלטון הטרור החות׳י פועל בהכוונה ובמימון איראני ובשיתוף פעולה עם המיליציות העיראקיות, על מנת לפגוע במדינת ישראל, לערער את הסדר האיזורי ולשבש את חופש השיט העולמי. צה״ל נחוש להמשיך לפעול ולפגוע בכל מי שמהווה איום על אזרחי מדינת ישראל, ובכל מרחק בו יידרש.

תקיפת ישראל בתימן (צילום :רשתות ערביות)

כזכור, החות'ים ירו מספר טילים לעבר ישראל בשבוע האחרון, בתגובה לחיסולים הדרמטיים בלבנון. אמש, ירו החות'ים לעבר ישראל בדיוק בזמן בו נחת ראש הממשלה נתניהו בישראל. הטיל יורט בהצלחה באמצעות מערכת "חץ". החות'ים לקחו אחריות על הירי וטענו שניסו לירות לעבר נתב"ג. 

בלילה בין חמישי לשישי נשמעו אזעקות באזורים נרחבים מאוד בגוש דן, בשפלה, בלכיש ובשפלת יהודה. בין היתר נשמעו אזעקות בתל אביב, ראשון לציון, חולון, רמלה, נס ציונה, שוהם, מודיעין ועוד. מדובר בירי טיל קרקע-קרקע שנורה מתימן ויורט בהצלחה על מיירט מדגם ׳חץ׳ מחוץ לגבולות המדינה. לפי הערכות, יש קשר בין חיסול מפקד מערך האוויר של חיזבאללה אתמול לבין השיגור של החות'ים.