סוכנות הידיעות הסורית פרסמה היום (רביעי) כי חתנו של חסן נסראללה, חסן ג'עפר קסיר, חוסל בתקיפה בשכונת מז׳ה בדמשק אשר יוחסה לישראל. לפי דיווחים, בתקיפה, אשר נערכה בבניין בו שהו אנשי משמרות המהפכה של איראן, נהרגו שבעה ונפצעו רבים אחרים.

חסן ג׳עפר קציר שחוסל בדמשק בתקיפה המיוחסת לישראל - הוא איש חזבאללה שעסק בסוגיית ההתעצמות, ובצירי הברחות האמל״ח מאיראן לחזבאללה. כמו אחיו מחמד, גם הוא מקורב למשטר אסד בסוריה - זו גם הסיבה שבעת שחוסל שהה באחת משכונות היוקרה של העיר דמשק, כך לפי גל״צ.

פיצוץ בדמשק (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
פיצוץ בדמשק (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"ניסיון נואש של איראן, ישראל השפילה אותם, את חיזבאללה וגם את ארה"ב": בעולם מגיבים לתקיפה
נשיא איראן: ״אנחנו שואפים לשלום ושלווה במזרח התיכון״

כזכור, אתמול בלילה התבצעה תקיפה אחרת בדמשק, שצה״ל טרם לקח עליה אחריות. בתקיפה נהרגו שלושה אזרחים, ביניהם העיתונאית המזוהה עם משטר אסד ספאא אל-אחמד.

לפי אתר החדשות הסורי "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה, התקיפה כוונה ל"אישיות שהייתה ברכב" בשכונת אל-מזה היוקרתית. התקיפה נמשכה כחצי שעה והפעילה את מערך ההגנה האווירית הסורי. דווח גם על תקיפת אתרי מעקב של ההגנה האווירית. מקור צבאי סורי מסר ל"סקיי ניוז ערביה" כי התקיפה בוצעה על ידי מטוסים שהגיעו מכיוון רמת הגולן. לדבריו, מערכות ההגנה האווירית הסוריות הצליחו ליירט את רוב הטילים והמל"טים, אך התקיפה גרמה למותם של שלושה אזרחים, לפציעתם של תשעה נוספים ולנזק רב לרכוש. 

פיצוץ בדמשק (צילום: רשתות ערביות)
פיצוץ בדמשק (צילום: רשתות ערביות)