גורמים קטארים המעורבים במגעים למשא ומתן לכינון עסקת חטופים אמרו לבני משפחות החטופים כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר "נעלם" להם, כך דווח הבוקר (ראשון) ב-N12. "סינוואר כרגע לא מתקשר איתנו. הוא נעלם גם לנו ולא יצר קשר. הוא הפסיק לתקשר דרך טלפונים בגלל החיסולים, וכעת הוא מתקשר באמצעות דף ועט וזה מקשה מאוד", אמרו.

הדברים נאמרו במסגרת פגישה של בני משפחות החטופים עם גורמים קטארים, שאמרו למשפחות שהם מעריכים שסינוואר מקיף עצמו בחטופים. עם זאת, למרות שנעלם, אין מידע שמצביע על כך שסינוואר אינו בין החיים.

ישראל על סף עיצוב מחדש של המפה האזורית | אבי אשכנזי
הזדמנות היסטורית וחד פעמית: כך ישראל תוכל להפוך לשליטה במזרח התיכון

עוד דווח כי הקטארים טענו בפני בני משפחות החטופים כי "ישראל נקטה מדיניות חיסולים שהרעה עם העסקה. בעבר היה איסמעיל הנייה והוא חוסל. עכשיו יש את ח'אלד משעל והוא קשה הרבה יותר מהנייה".

תיעוד מתוך מנהרה בה הסתתר מנהיג חמאס יחיא סינוואר (צילום :דובר צה"ל)
בצה"ל העריכו בחודש שעבר כי מנהיג חמאס לא חוסל והוא עדיין נושם ומתפקד בתוך עזה. על פי ההערכות סינוואר נוקט בצעדי זהירות רבים ונמנע מלהיחשף גם מול האנשים הקרובים לו בחמאס. 

הדיווח שפורסם בחודש שעבר, לפיו הוא חוסל על ידי צה״ל מבלי שהצבא ידע שהוא נמצא ביעד תקיפה, נולד במהלך דיונים שקיימו בצה"ל. במהלך אחד מהדיונים הוצגה ההערכה הזאת, אולם מספר האוחזים בתזה זאת היה קטן. מרבית המשתתפים בדיון החזיקו בעמדה כי סינוואר עודנו בחיים ומסתתר.

סינוואר במנהרת חמאס (צילום: דובר צה''ל)
סינוואר במנהרת חמאס (צילום: דובר צה''ל)

עם זאת ביום שלישי האחרון שלח ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר לטהרן לאחר מתקפת הטילים נגד ישראל ואמר: "סינואר ודף לא הבינו זאת, נסראללה ומוחסן לא הבינו זאת, וכנראה יש בטהרן כאלה שלא מבינים זאת, הם יבינו".  בכך, למעשה, רמז לחיסולו של רב- המרצחים סינוואר