ראש המועצה הפוליטית של חיזבאללה, איברהים אמין א-סייד, מוזכר בלבנון כמחליף הפוטנציאלי של מזכ"ל חיזבאללה לשעבר, חסן נסראללה, זאת לאחר שמחליפו המיועד, האשם ספי א-דין, ככל הנראה חוסל אף הוא בתקיפה ישראלית בביירות בלילה שבין חמישי לשישי.

עם זאת, מקורות הבקיאים באווירה הפנימית בארגון מכחישים את שלל השמועות שמופצות בנושא ואומרים לעיתון הסעודי א-שרק אל-אווסט: "אף אחד לא מועמד כרגע לרשת את נסראללה. לא ספי א-דין, לא א-סייד, ולא שום דמות אחרת, ההנהגה הנוכחית היא קולקטיבית".

גם חיזבאללה ואיראן נפלו בפח: תרגיל ההונאה של חמאס בשבעה באוקטובר
רק אחרי התקיפה, באיראן נפל האסימון: בעל הבית בישראל השתגע

ביום שבת האחרון פרסם ארגון הטרור חיזבאללה הודעה בה נכתב כי "מופצות חדשות כוזבות ושמועות חסרות ערך הקשורות למעמדם הארגוני של מספר בכירים בחיזבאללה". עוד צוין כי מדובר "במסגור של לוחמה פסיכולוגית ומוסרית נגד קהל ההתנגדות".

האשם ספי א-דין, מחליפו של נסראללה (צילום: רויטרס)
האשם ספי א-דין, מחליפו של נסראללה (צילום: רויטרס)

העיתונאי הלבנוני, עלי אל-אמין, פוסל את האפשרות למינוי מזכ"ל חדש לארגון הטרור בעת הזו, "מכיוון שהמועמד, מי שהוא יהיה, מועמד למוות". עוד הדגיש כי חיזבאללה "נמצא כבר במצב של פיזור ואינו מסוגל לנקוט בצעד כזה, בנוסף לעובדה ששייח' נעים קאסם משמש כממלא מקום של המזכ"ל".

באתרי אינטרנט בעולם הערבי דווח כי לאחר אישור ההשערה על מותו של ספי א-דין, א-סייד סירב לקבל את תפקיד המזכיר הכללי של ארגון הטרור, וביקש לנסוע לטהרן כדי להקדיש עצמו לפולחן דת. מידע זה לא אושר על ידי שום מקור מהימן.