מבצע חיצי הצפון: היום (ראשון) חוו יישובי הצפון סדרת אירועים ביטחוניים מתוחים, כאשר אזעקות רבות הופעלו בעקבות שיגורי טילים ורקטות משטח לבנון. האירועים החלו מוקדם בבוקר כאשר המועצה האזורית גליל עליון, יחד עם הרשויות קצרין, קריית שמונה ושלומי, הוציאו הנחיות לתושבים לצמצם תנועה במרחב, להימנע מהתקהלויות ולשהות סמוך למרחבים מוגנים. 

20:38

דיווח בסוריה על תקיפה אווירית במרכז המדינה

20:16

בהתאם להערכת המצב, הוחלט על צו שטח צבאי סגור במרחבים מנרה, יפתח ומלכיה. צה"ל מבהיר כי הכניסה למרחב זה אסורה בהחלט. 

במהלך היום נרשמו התרעות בגליל המערבי – בשלומי, בצת, לימן ויישובים נוספים, וכן במרכז הגליל ביישובים סאסא, חורפיש, ג'ש, רמות נפתלי ועוד. בית בעיר מעלות תרשיחא נפגע ישירות מרקטה ששוגרה מלבנון, אך למרבה המזל לא היו נפגעים. בזירת הנפילה פרצה שריפה שכובתה על ידי כוחות הכיבוי. האירועים בצפון מדגישים את המשך המתיחות בגזרה, כאשר צה"ל ממשיך במאמץ ליירט את שיגורי הרקטות והטילים, ולפגוע במוקדי שיגור בתוך שטח לבנון.

אמיר אביבי קובע: ישראל צריכה לטפל סופית באיום הגרעין האיראני
היסטוריה מדממת: המחבלים שיצאו מהישוב חורה והגינויים מההנהגה הבדואית

במקביל, חיל האוויר חיסל את המחבל חדר עלי טוויל, מפקד פלוגה בחיזבאללה האחראי לשיגורים רבים לעבר יישובי אצבע הגליל, כולל מטולה וכפר יובל. המחבל היה אחראי לירי נ״ט בכפר יובל בינואר האחרון, שבו נהרגו ברק איילון, חבר כיתת הכוננות ואימו מירה איילון.

בצל ההסלמה, דובר צה"ל בערבית, אלוף משנה אביחי אדרעי, פרסם אזהרה פומבית לתושבי כפרים בדרום לבנון. בהודעה נאמר כי תושבים באזור נדרשים לעזוב את בתיהם בשל פעולות חיזבאללה המאלצות את צה"ל לפעול באזור. אדרעי הדגיש כי כל מי שיימצא בקרבת מתקנים צבאיים של חיזבאללה - מסכן את חייו.