טיל קרקע-קרקע מתימן יורט הערב (שני) על ידי מערכת ההגנה האווירית של צה"ל. בעקבות השיגור, הופעלו אזעקות באזורים נרחבים במרכז הארץ, כולל במודיעין ובתל אביב.

קודם לכן, נורה מטח עשרות רקטות שנורה מוקדם יותר לעבר יישובי הצפון. בהמשך להתרעה שהופעלה הבוקר ולאחר ביצוע סריקות בעיר מעלות תרשיחא, דווח כי זוהתה נפילה בשטח פתוח במרחב. אין נפגעים בנפש אך נגרם נזק קל לרכוש. כמו כן, זוהו נפילות בכפר ורדים ובצומת גולני שכתוצאה מהן אין נפגעים בנפש אך נגרם נזק לרכוש. 

ביום השנה ל-7.10: חמאס שיגר רקטות לגוש דן; נפילה בחולון

כמו כן, חיל האוויר תקף היום באופן נרחב מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון, כך על פי הודעת דובר צה"ל. בהמשך, כלי תקשורת בלבנון דיווחו על שורת תקיפות עזות ברובע הדאחייה בלבנון - ללא התרעת פינוי. מקור ישראלי אמר ל-Sky News Arabia כי היעד הוא מפקד בחיזבאללה.

נפילה בכביש 65 (צילום: דוברות המשטרה)
נפילה בכביש 65 (צילום: דוברות המשטרה)

היום שבו השמיים נפלו: הטבח בדרום ששינה את נוף ישראל לעד | פרויקט מיוחד
101 ישראלים שננטשו פעמיים: השבת האמון בין העם למדינה | בן כספית

במקום טופלו מספר נפגעי חרדה. בנוסף בהמשך להתרעה שהופעלה בשעות הצהריים ולאחר ביצוע סריקות, דווח כי זוהו שתי נפילות במרחב מעלות תרשיחא - אחת בסמוך לבית והשניה בשטח פתוח. בנוסף דווח על נפגעת אחת מרסיסים וארבע נפגעות חרדה שפונו וטופלו. כמו כן, נגרם נזק לרכוש.

אייל שמואלי, ראש מועצת כפר ורדים, אמר ל"מעריב" אחרי הנפילה בשטחי מועצה: "באופן סימבולי או לא - הבוקר בדיוק באותה שעה ושנה לאחר שרומי גונן בת היישוב נחטפה ועדיין שבויה בשבי חמאס - חטפנו בכפר ורדים שתי פגיעות ישירות - כשאחת בסמוך לביתה של רומי".

"לשמחתנו, בזכות ערנות ומשמעת אזרחית אין פגיעות בגוף אלא רק ברכוש. נמשיך לעמוד איתנים לצד ומאחורי צה״ל ופיקוד צפון במשימתם להחזרת הפסטורליות הגלילית", הוסיף שמואלי.

פגיעת הרקטה סמוך לביתה של רומי גונן שנמצאת בשבי חמאס (צילום: עיריית מעלות)
פגיעת הרקטה סמוך לביתה של רומי גונן שנמצאת בשבי חמאס (צילום: עיריית מעלות)

נציין כי כבר בשעות הבוקר הופעלו אזעקות צבע אדום באזור כרמיאל והגליל העליון, כשבמקביל הודיע צה"ל כי בהמשך להתרעות שהופעלו במרחב עוטף עזה בשעה 06:31, זוהו ארבעה שיגורים שחצו מדרום הרצועה. שלושה מהם יורטו על ידי חיל האוויר, זוהתה נפילה בשטח פתוח.

יירוט של כיפת ברזל  (צילום: רויטרס)
יירוט של כיפת ברזל (צילום: רויטרס)

לפני שנה בדיוק, בשעה 06:29 בבוקר השבת השחורה של שמחת-תורה, החלה מתקפת חמאס הרצחנית על יישובי הדרום והעוטף. בישראל לא הופתעו וצפו כי ארגון הטרור חמאס ישגר מטח ראווה לעבר ישראל בשעה או בסמוך לשעה שבה התחיל הכל, כפי שאכן התרחש.

במקביל תקף צה״ל משגרים ומטרות טרור של חמאס ברחבי רצועת עזה לסיכול איום מידי. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עמדות שיגור ותוואי תת קרקעי הבוקר, לאחר שבמהלך הלילה חיל האוויר תקף במרכז הרצועה מטרות שהיוו איום על כוחות צה״ל הפועלים במרחב וכן בוצע ירי ארטילרי.