בצה"ל מסכמים פעולה עצימה שבוצעה בזירה הצפונית, שבאה לפגוע בשכבה של חיזבאללה שמנהלת את הלחימה בדרום. כוחות קרקע מאוגדות 36, 98 ו-91 נלחמות באופן יוצא דופן בקו הכפרים הראשון. יוצאים משם לא מעט תיעודים של תא שטח שנבנה לאורך שנים ארוכות עם תשתיות שנועדו לייצר הרס והרג. בחיל האוויר אומרים: "המתכון הזה של שיתוף פעולה בין הקרקע לאוויר הוא יוצא דופן ולמדנו אותו מהדרום".

צה"ל במהלך מתמשך של שבועיים בביירות. חיזבאללה לקח והעביר הרבה מאוד אמל"ח ואמצעי ייצור לתוך הדאחייה בביירות, חלקם לקומות תת קרקע וחלק בבניינים רבי קומות. בעזרת מודיעין צה"ל מצליח לתקוף סדר גודל של 100 מטרות בביירות, כל המטרות הם מודיעיניות מדויקות. התמונות מביירות הן תמונות של הרס כי חיזבאללה הציב אמל"ח בלב ביירות. בחיזבאללה הבינו שצה"ל יתקוף באיזשהו שלב והם העבירו את האמל"ח לביירות מתוך הבנה שזה יהיה איזשהו מרחב חסינות.

עם תיק דינמיט, אישה ושלושה ילדים: פרטים חדשים נחשפים על סינוואר
חיזבאללה במשבר מנהיגות לאחר חיסול נסראללה: מי יוביל את הארגון?

כשצה"ל תקף במבצע הסיכול של נסראללה ושל המחליף שלו הוא עשה את זה בצורה מאוד מדויקת. כמו כן, בצה"ל מצמצמים את הנזק לאוכלוסייה באמצעות הודעה מראש מה עומד להיות מותקף. חלק חשוב נוסף הוא לדאוג שאין צינור חמצן חיצוני לחיזבאללה. בצה"ל אומרים כי טיפלו במעברים הצבאיים שהעבירו אמל"ח לחיזבאללה. הם השתמשו במעברים האזרחיים, וגם זה טופל באופן קינטי.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>> 

כוחות צה''ל בפעילות בדרום לבנון לאיתור והשמדת מטרות טרור של חיזבאללה (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בפעילות בדרום לבנון לאיתור והשמדת מטרות טרור של חיזבאללה (צילום: דובר צה''ל)

במקביל, יש את משימת ההגנה. שיגרו על ישראל מתימן, עיראק, לבנון ועזה. בצה"ל מכירים את השיגורים הליליים של כטב״מים לכיוון תל אביב בימים האחרונים. יש כמה החטאות שיתוחקרו היום. עוד נחשף הנתון כי מעל 90% מהפריטים שמשוגרים אל מדינת ישראל מיורטים בדרך. זה אלפי פריטים שבודדים מתוכם פוגעים בחלק מהמקומות.

מערכות ההגנה של ישראל, כמה שהן יהיו מתקדמות ומשוכללות אין הגנה של 100%, לכן בצה"ל מקפידים על הנחיות פיקוד העורף בביצועים, רציפות התפקוד לא נפגעה בכלל ואין פונקציה שנוטרלה בעקבות המתקפה. בצה"ל יציגו לדרג המדיני את כל החלופות, ואומרים: "אנחנו נדע לעמוד בעוד מטח כזה גם אם הוא יהיה יותר גדול. זה שיורים עלינו 200 טילים בליסטיים, במטח הכי גדול שהיה בהיסטוריה, ולמחרת שגרת החיים בישראל ממשיכה, זה דבר גדול".