ישראל לא צפויה לתקוף את מתקני הגרעין של איראן, כך דווח ב"ניו יורק טיימס" האמריקאי. הדיווח פורסם על רקע ההערכה הגוברת כי מתקפה ישראלית צפויה להתרחש בקרוב, זאת כתגובה למתקפת הטילים חסרת התקדים של של איראן לפני כשבוע. 

על פי הדיווח, התגובה הישראלית צפויה להתמקד בבסיסים צבאיים של משמרות המהפכה. כמו כן, היא צפויה להתחרש במספר אתרי מדיעין, וכאלה שקשורות לשורות ההנהגה של המשטר הרודני בטהרן. ישראל על פי הדיווח, צפויה לתקוף את מתקני הגרעין, רק במידה שאיראן תסלים עוד יותר את המתקפות נגדה. 

הותר לפרסום: סמ"ר נועם ישראל עבדו, בן 20 מצורן, נפל בקרב בצפון הרצועה
לילה של לחימה רב זירתית: דיווחים על הדי פיצוצים באיראן | צפו בתיעוד

כאמור, מדובר כבר בפעם השנייה שבה איראן תקפה את ישראל באופן ישיר, לאחר שהפעם האחרונה אירעה בחודש אפריל האחרון. ג'יימס סטברידיס, אדמירל בצי הים האמריקאי ומפקד עליון בנאט"ו לשעבר, סקר במהלך סוף השבוע האחרון בעיתון בלומברג, את ההשלכות של תגובה ישראלית אפשרית באיראן וטען כי כעת הפוטנציאל למלחמה נרחבת במזרח התיכון "מעולם לא היה גבוה יותר מזה עשורים".

תיעוד מהמתקפה האיראנית (צילום: רשתות ערביות)

סטברידיס מסביר כי על אף שנשאל אין ספור פעמים בעבר מהי הסבירות למלחמה אזורית במזרח התיכון, גם כעת אין לו תשובה חד משמעית. עם זאת הוא מצטט את דבריו של נשיא המועצה ליחסי חוץ בארה"ב לשעבר, ריצ'רד האס שאמר לו כי: "אנו נמצאים על סף מסוכן במזרח התיכון, זה מרגיש כאילו אנחנו בנקודת מפנה באזור".