ברקע הדשדוש המתמשך במגעים לעסקת חטופים, גרשון בסקין, שנחשב לאחד מאדריכלי העסקה לשחרורו של גלעד שליט משבי חמאס בשנת 2011 הציג את המתווה המונח כרגע על השולחן. 

בתחילת דבריו פנה בסקין בהצהרה לארה"ב: "הנשיא היקר ביידן וסגנית הנשיא קמלה האריס - יש עסקה על השולחן שכל הנהגת חמאס מקבלת  - עסקת "שלושת השבועות" שמסיימת את המלחמה בעזה, ישראל תיסוג נסיגה מלאה מעזה, יהיה שחרור מוסכם של מספר ורשימה של אסירים פלסטינים, והחזרת כל 101 החטופות והחטופים הישראלים והזרים מעזה". 

צה"ל החל לפעול בציר המסדרון - וכעת נחשפת התוכנית הקטלנית של חמאס

עוד לפני שספגה מתקפת תגובה: איראן חטפה מכה אנושה

לפי בסקין לא די בכך אלא גם חמאס מוסיף ואומר: "אין לנו התנגדות להקמת ממשלה אזרחית, טכנוקרטית, של אנשים עצמאיים ומקצועיים לנהל את ענייני עזה, וליהנות מכל הסמכויות המבטיחות את הביטחון, הסדר והניהול של המעברים".  

זאת אומרת ממשל חדש בעזה שחמאס אינו חלק ממנו. "זהו ניצחון לנתניהו, וזאת יכולה להיות המורשת של הנשיא ביידן - לא הנשיא של מלחמת עזה, אלא הנשיא שסיים את המלחמה בעזה והחזיר את החטופים הביתה".

בסיום דבריו הדגיש: "העסקה הזאת נמצאת על שולחנם של כולם - של כל המנהיגים: ביידן, נתניהו, כל הנהגת חמאס, האמיר וראש הממשלה של קטאר וראש המודיעין במצרים. יש לקבל את העסקה הזו עכשיו. אין זמן לבזבז - כבר יותר משנה עברה. הזמן אוזל - קבלו אותה עכשיו!!!"