מלחמת חרבות ברזל: חוקר לענייני ביטחון ופוליטיקה, סרמד אל-באיאתי, התראיין היום (רביעי) בערוץ אל חדאת' הסעודי ופרש משנתו על התקדמות המלחמה והמתיחות מול איראן ועיראק.

בפתח הריאיון אמר: "אל-סודאני עושה מאמצים עם הפלגים החמושים בעיראק להפסיק את התקפותיהם נגד ישראל. וההחלטה על שלום ומלחמה היא בידי ממשלת עיראק, לא איראן. עיראק היא היחידה שמחשיבים אותה כמשתייכת לציר ההתנגדות, לא כממשלה אלא כפלגים, שעד כה ההפצצות הישראליות פסחו עליה. בביירות מפציצים מדי יום. אני מעדיף לשים את דמשק בצד".

ריקוד המכונה: צה"ל כותש את חיזבאללה - עכשיו נחשף מה הייתה תוכנית המגירה
לא צפוי: המדינה המוסלמית שערכה טקס זיכרון ל-7 באוקטובר | צפו

"עושה לי כאב ראש לדעת שזו תקופה ארוכה שתוקפים יום יום בדמשק", המשיך. "בחומס, בבוכמאל, בלטקיה. זה סיפור שצריך לשים בצד. יש גם את התימנים שגם הם בציר ההתנגדות אשר הותקפו בנמל חודיידה ובתחנות כוח. אומר לך בכנות ומידיעה שראש הממשלה והממשלה לא מקבלים כיום הוראות מאיראן. סודאני יכול לקבל את ההחלטה בנוגע למלחמה ולשלום מתוך הקואליציה שלו וההחלטה הזאת היא בידי ממשלת עיראק בלבד".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>> 

"אולם בה בעת הוא משקיע מאמצים אדירים בערוצים האלה מול הפלגים על מנת להפסיק את התקיפות שלהם נגד ישראל מכיוון שאם ישראל תגיע לתובנה שעליה להגיב על התקיפות מעיראק שהן לא מממשלת ומצבא עיראק אז מספיק עליכם לשלוט בפלגים האלה והיא מודעת לכך שאין ביכולתנו לשלוט בפלגים האלה כיום במצב הזה. שני הפלגים החזקים הם חיזבאללה וא-נוג'באא' והם שטופי מוח וקשורים ללבנון, לתימן ולאיראן. הם לא יפסיקו. זאת הבעיה שיש להם השקפה משלה", הוסיף.

סיוע של חיל האוויר בדרום לבנון (צילום :דובר צה"ל)

לאחר מכן אמר: "ממשלת עיראק לאחר שישבו לפני שבוע והחליטו שאיראן לא תקבע לנו בנושא הזה, היא מדינה שכנה אבל בנושא הזה לא. ההחלטה בנוגע למלחמה ולשלום נתונה בידי ממשלת עיראק והמפקד הכללי של הכוחות המזוינים. עיראק היא היחידה שמחשיבים אותה כמשתייכת לציר ההתנגדות, לא כממשלה אלא כפלגים, שעד כה ההפצצות הישראליות פסחו עליה".

בצל הדברים, דיווח ערוץ אל-ערביה כי המילציות הפרו איראניות בעיראק פינו חלק מאתריהן בבגדד, בשל חשש ממתקפה ישראלית.

תורגם ע"י ביירון - תרגום מקצועי