בשעה 21:50 הופעות התרעות באזור השרון בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין, כאשר יירוטים נשמעו במספר מוקדים במרכז הארץ. בשעה 21:56 דובר צה"ל עדכן כי הפרטים בבדיקה.

מעט מאוחר יותר נודע על שברי יירוט שנפלו בהרצליה, מדיווח של צוות מד"א נרשמה פגיעה בבית אבות/דיור מוגן מאוכלס. כלל הדיירים ואנשי הצוות היו במרחב מוגן ללא נפגעים. צוותי מד"א מטפלים במספר פצועים קל שנחבלו בדרך למרחב מוגן בכפר סבא, הרצליה (מקומות אחרים מהזירה של הפגיעה) והוד השרון.

סריקות מד"א באזור נפילת שברי יירוט בהרצליה (צילום :ללא קרדיט)

בשעה 22:07 דובר צה"ל עדכן כי "הופעלו התרעות במספר מרחבים במרכז הארץ על חדירת כלי טיס עוין. בוצעו ניסיונות יירוט, הפרטים בבדיקה. ייתכן ויישמעו הדי פיצוצים נוספים, מקורם ביירוטים או בנפילות. הציבור מתבקש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף".

בשעה 22:33 דובר צה"ל עדכן כי "בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרכז הארץ, זוהו שני כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון. כלי הטיס היו במעקב מרגע חציית הגבול מלבנון. חיל האוויר יירט בהצלחה כלי טיס אחד. בשלב זה ישנה פגיעה בבנין בהרצליה. לא מוכרים כרגע נפגעים. האירוע מתוחקר, והפרטים בבדיקה".

המבנה שניזוק מנפילת שברי יירוט בהרצליה (צילום :ללא קרדיט)

מעיריית הרצליה נמסר: "לפני מספר דקות נשמעה אזעקה בעיר ובמספר מוקדים יש הפסקת חשמל בשל נפילת קווי מתח. בתיאום עם פיקוד העורף אנו מבקשים מהתושבים להישאר בשלב זה בבתים, בסמוך למרחב מוגן.  חשוב שצירי התנועה יהיו פנויים למעבר רכבי חירום והצלה ועבור צוותי חברת החשמל. מוקד עירוני 106 פועל בכוחות מתוגברים. בשל זה אין דיווח על נפגעים בעיר".

פגיעה מרסיס בבית האבות יאולינה בהרצליה (צילום :פרופ' יהודה אדלר)

ממשטרה נמסר: "במשטרת ישראל התקבלו לפני זמן קצר מספר דיווחים על נפילה של פריט רקטי באזור העיר הרצליה. שוטרים וחבלני משטרה של המחוז נמצאים כעת בזירה ומטפלים בחלקי היירוט וסורקים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור, בשלב זה לא דווח על נפגעים נזק נגרם למבנה".

נזק לבניין בעקבות שברי יירוט כתוצאה מחדירת כלי טיס עוין לשרון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
נזק לבניין בעקבות שברי יירוט כתוצאה מחדירת כלי טיס עוין לשרון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כבאות והצלה נמסר: "במוקד החירום של כבאות והצלה לישראל. התקבלו מס קריאות על פגיעה ישירה במבנה בעיר הרצליה, צוותים שהגיעו למקום דיווחו כי במקום יש הרס קל ושריפה שכבתה טרם הגעת הצוותים, בשלב זה לא ידוע על נפגעים. במקביל נפתחו מס אירועים על  חילוצי מעליות בעקבות הפסקות חשמל באזור".

התיעודים בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]