אחרי תחקיר ראשוני בבא"ח גולני, מפקד חיל האויר האלוף תומר בר ביקר בזירה. חיל האוויר אחראי על המשימה, אחראיים על הגנת שמי הצפון. צה״ל החליט להשמיד את כל המערך של יחידה 127 בחיזבאללה. צה״ל יפגע בכל הפעילים מהזוטרים ועד הבכירים. חיל האוויר החליט להעניק קדימות להשמיד את היחידה והמערך של חיזבאללה.

1,200 כטב"מים נורו לשטח ישראל, 221 כטב"מים מתוכם פגעו ומעל 80 אחוזי יירוט. ארבעים אחוז מהגיחות של חיל האוויר הם משימות פטרול לאיתור כטב"מים וירי טילים. בצה"ל אומרים "היינו רוצים מאה אחוז הצלחה. אנחנו מעל עשור מול האיום הזה. יש עוד הרבה פערים בהגנה יש תמיד מה להתקדם ולהשקיע עוד ועוד. אנחנו לומדים מהלקחים של מלחמת אוקראינה רוסיה".

לגבי האירוע במרכז חדר האוכל, אובדן גילוי המטרה קרה צפונית לעכו. אחרי חצי שעה הכטב"ם פגע בבא"ח מבלי שהייתה התראה. בצה"ל אומרים "חשבנו שהוא התרסק. לא מצאנו למעט קטע של דקה וחצי שהוא נראה במכ"מ אבל הכטב"ם לא סווג". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פינוי הנפגעים מפגיעת הכטב''ם באזור בנימינה (צילום: אבשלום ששוני)
פינוי הנפגעים מפגיעת הכטב''ם באזור בנימינה (צילום: אבשלום ששוני)

מהמשטרה הגיע דיווח מאזור יקנעם. באותו מקום היה מסוק ויתכן כי הדיווח לא היה מדויק בין המשטרה ליחידת בקרה אווירית. הכטב"ם חדר עם עוד שני כטב"מים. שני הכטב"מים יורטו, האחד באמצעות ספינת חיל הים והשני על ידי כיפת ברזל. את הכטב"ם המדובר ניסו להפיל פעמים ללא הצלחה בין היתר גם מסוק ניסה לפגוע. 

באותו הזמן של האירוע, חיזבאללה ירה גם טילי קרקע קרקע עם טילים מדויקים וגם ירי טילים לצפון. הכטב"ם לא נוהג מרחוק בזמן אמת אלא הופעל בעזרת ניווט מקדים. ראש הנפץ של הכטב"ם היה במשקל 2.5 ק״ג, פגיעה במבנה עם מאות חיילים גורמת לנזק כבד.

כטב''ם של חיזבאללה (צילום: אייל מרגולין פלאש 90)
כטב''ם של חיזבאללה (צילום: אייל מרגולין פלאש 90)

אחרי ההתקפה הפותחת כמו כל ארגון טרור, חיזבאללה מוצא את ההתאמות שלו והם בהחלט מסתגלים. כך יחידה 127 שהסתגלה ובצה"ל אומרים כי רואים שהם מגבירים פעילות.