מנהיג חמאס יחיא סינוואר היה במנהרה בה נרצחו ששת החטופים הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי וכרמל גת. בצה״ל ובשב״כ לא יודעים לקבוע עד מתי נמצא סינוואר במנהרה - כמה ימים לפני מציאת הגופות של ששת החטופים בסוף אוגוסט או דקות לפני שנמצאו הגופות של השישה. במנהרה נלקחו ממצאים פורנזיים אשר נבדקו במעבדות משטרת ישראל ונקבעה התאמה עם ה-DNA של סינוואר.

מציאת הממצא במנהרה חיזק בצה״ל ובשב״כ את ההערכה כי סינוואר וצמרת המקיפה אותו נמצאת באזור בשכונת תל סולטן. במערכת הביטחון אמרו כי השב״כ העביר הערכה כי סינוואר ובכירי חמאס נמצאים במרחב שכונת תל סולטן אולם לא ידעו להצביע על מיקום מדויק. 

מפקד פיקוד דרום האלוף פינקלמן החליט לפעול ולסרוק את השכונה: "הוא התעקש לסרוק ולהפוך כל אבן בשכונה כדי למצוא קצה חוט להגעה לסינוואר", אמרו בצה״ל. זאת הסיבה כי בפיקוד דרום התעקשו להכניס את בית ספר למ"כים לשכונה במקום לוחמי גבעתי שהועברו ללחימה בצפון הרצועה. 

יחיא סינוואר (צילום: רויטרס)
יחיא סינוואר (צילום: רויטרס)

המנהרה בה אותרו גופות החטופים (צילום: דובר צה"ל)

אתמול בלילה נתקלו לוחמי קורס מ"כים של חטיבות הצנחנים וכפיר במחבלים. התפתח קרב במהלכו הוזעק טנק אשר ביצע ירי לעבר המבנה. הבוקר במהלך הסריקות נמצאו הגופות של שלושת המחבלים לצידם היה נשק וכן כסף ישראלי במזומן.  בדיקת הגופות העלתה כי אחת מהן היא גופתו של היעד מספר 1 של ישראל - יחיא סינוואר.